Uniunea Locală a Asociaţiilor Locative (ULAL) Arad face apel la reprezentanţii asociaţiilor de proprietari să nu semneze contractul cu E-ON Gaz, deoarece acesta este diferit faţă de contractul cadru dispus de Ordinul ANRE nr. 77/2009.
„Întrucât E-ON Gaz a încercat să impună asociaţiilor de proprietari un contract diferit faţă de contractul cadru dispus de Ordinul ANRE nr. 77/2009, am recomandat asociaţiilor să nu-l semneze. E-ON Gaz a recurs la ameninţări, somând asociaţiile să-l semneze, sub ameninţarea întreruperii furnizării gazelor. Asta deşi reprezentanţii ANRE au declarat că «orice completare a contractului comercial de furnizare reglementată a gazelor naturale faţă de prevederile contractului cadru prevăzut de Ordinul 77/2009 poate fi făcuta cu acordul părţilor», lipsa acestuia nefiind temei pentru întreruperea furnizării gazului.
Acest fapt este un abuz, dovedind poziţia de monopol a E-ON Gaz, care doreşte semnarea contractelor şi intimidarea asociaţiilor de proprietari”, arată reprezentanţii ULAL Arad într-un comunicat de presă.
Mai mult, aceştia spun că ANRE se poziţionează mai degrabă de partea E-ON Gaz decât de partea consumatorilor. „Considerăm că ANRE-ul nu-şi exercită cu autoritate funcţia de reglementator, părând mai mult subordonat E-On Gaz. Vom întreprinde toate demersurile pentru a determina E-ON Gaz să respecte legea. Vom face apel inclusiv la parlamentarii arădeni şi vom sesiza premierului Emil Boc aceste aspecte. Consumatorii sunt desconsideraţi şi nu sunt consideraţi parte egală într-un contract şi se încearcă abordări de pe poziţii de forţă şi intimidare. De la privatizarea distribuţiei, lucrurile au mers tot mai prost pentru consumatori. Eficientizarea acestei firme germane s-a făcut pe seama consumatorilor. Dacă nu am contestat preţul gazului, el fiind reglementat, avem macar pretenţia unor servicii oportune şi de calitate. Sunt inacceptabile umilinţele la care suntem supuşi. Facem apel la reacţia unitară a asociaţiilor de proprietari, care singure nu au nici o şansă”, afirmă reprezentanţii ULAL Arad.
„Dacă, totuşi, unele asociaţii de proprietari vor dori să semneze contractele în forma propusă de E-ON Gaz, le recomandăm să facă următoarea menţiune pe contracte: «Am semnat contractul la presiunea E-ON Gaz. Nu sunt de acord cu completările făcute de E-ON Gaz faţă de contractul cadru»”, atrag atenţia reprezentanţii ULAL Arad.
De asemenea, aceştia fac apel la asociaţiile de proprietari care nu primesc la timp facturile de la E-ON Gaz să trimită sesizări instituţiei iar Uniunii copii după acestea şi să se adreseze Protecţiei Consumatorilor. Reprezentanţii ULAL Arad spun că, în acest fel, vor putea demonstra celor de la E-ON Gaz şi ANRE faptul că facturile emise de furnizorul de gaz ajung în asociaţiile de proprietari la un termen mai mare de 7 zile. „Am constatat că deşi la întâlnirea din 02.11.2010 de la ANRE, E-ON GAZ s-a angajat să respecte termenul de 7 zile, în realitate acesta nu este respectat. Uneori, termenul este de 10 – 20 de zile”, spun reprezentanţii ULAL Arad.
No comments so far.
Be first to leave comment below.