Seara simfonică, sub bagheta maestrului Sabin Păutza
CulturaLocalUltimele stiri 13 septembrie 2016 admin 0
În accepţiunea generală, Wolfgang Amadeus Mozart a fost unul dintre cei mai mari creatori de concerte instrumentale din toate timpurile, care la fel ca şi Antonio Vivaldi, şi-a plasat producţia acestui gen în centrul creaţiei. Mozart a fost neîntrecut în secolul al XVIII-lea, iar lucrările sale au fost modele de echilibru perfect între solist şi orchestră, între dezvoltare simfonică şi virtuozitate.
Seara simfonică de joi, 15 septembrie 2016, de la ora 19.00, din Sala Cercului Militar, este o seară dedicată exclusiv virtuozităţii instrumentale, iar partiturile care o iniţiază sunt autografe mozartiene, prezentate ca rarităţi în programele curente de concert. Concertul pentru fagot în si bemol major K. 191, una dintre compoziţiile sale timpurii, realizate pentru orchestra de curte a Prinţului Arhiepiscop al Salzburgului şi Concertul în mi bemol major pentru corn şi orchestră K. 447, scris în anii maturităţii, petrecuţi la Viena, îndeamnă la o nouă prospectare a teritoriului componistic mozartian, o lume sonoră accesibilă doar virtuozilor, celor care ştiu să îmbine la modul absolut experienţa de orchestră cu rolurile dedicate vocilor principale în partiturile concertante.
Cornistul Mihai Sârbu şi fagotista Iasmina Florentina Breşneni sunt partenerii maestrului Sabin Păutza în prima parte a serii dedicate capodoperelor clasico-romantice, care continuă după pauză cu Melodiile lăutăreşti op.20, cea mai renumită partitură a lui Pablo de Sarasate, marele violinist al celei de a doua jumătăţi a secolului al XIX-lea şi Introducere şi Rondo capriccioso op.28 de Camille Saint Saens, partitura adusă ca omagiu celebrului virtuoz spaniol.
Apreciate şi astăzi pentru gama inepuizabilă de efecte, cele două capodopere de secol XIX se bucură de interpretarea uneia dintre cele mai actuale prezenţe de pe scenele autohtone de concert, violonistul Bogdan Alexandru Costache.
No comments so far.
Be first to leave comment below.