O societate arădeană cu asociati din Ungaria a prejudiciat bugetul de stat cu 1,1 milioane euro
O societate comercială din Arad a prejudiciat bugetul de stat cu suma de 5.032.146 de lei, informează Anton Pop, comisar şef al Gărzii Financiare Arad (GFA). Este vorba de o sumă de peste 1.100.000 de euro, reprezentând TVA în sumă de 2.849.834 de lei, şi impozit pe profit în sumă de 2.182.312 de lei.
Conform Gărzii Financiare Arad, ca urmare verificărilor efectuate la o societate cu sediul social în Arad, având ca obiectiv principal realitatea şi legalitatea operaţiunilor comerciale derulate de acest agent economic, s-a constatat ca sediul social declarat al societăţii este expirat începând cu data de 31.03.2010 iar imobilul situat în locaţia sediului social este nelocuit şi se află într-o stare avansată de degradare procedându-se la afişarea unei invitaţii, dar administratorul sau un alt reprezentant legal al societăţii nu au onorat invitaţia şi nici nu au contactat în vreun fel echipa de control.
Din informaţiile oferite de ANAF, pentru verificarea starii fiscale a societăţii, prin prisma declaraţiilor depuse de societate la organul fiscal teritorial competent, s-a constatat ca agentul economic verificat a depus la organul fiscal teritorial competent declaraţiile recapitulative semestriale informative privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul României pentru semestrul I si II a anilor 2009 si 2010, din analiza cărora rezultă că pentru 2009 – 2010 societatea declară numai livrări de bunuri/prestări servicii pe teritoriul naţional, fiind menţionate societăţile beneficiare şi valorile aferente fiecărei societăţi. În acelaşi timp, prin înscrierea valorii „zero”, declară că nu a efectuat nici o achiziţie pe plan naţional în toată perioada de raportare.
Pe baza documentelor furnizate de parteneri, la solicitarea comisarilor, s-a constatat că toate facturile emise în perioada 2009-2010, au avut la baza contracte de prestări servicii consultanţă tehnică şi contracte de lucrări, prin care agentul economic verificat avea obligaţia să supravegheze lucrările, să asigure forţa de muncă, materialele, instalaţiile, echipamentele etc., în acest sens fiind întocmite situaţii de plată şi grafice de lucrări, toate acestea fiind „puse pe hârtie” şi arhivate cu unicul scop de a induce ideea de realitate şi legalitate a activităţilor derulate.
Din conţinutul tuturor declaraţiilor depuse la organul fiscal teritorial competent în perioada de raportare, se constată că declaraţiile referitoare la impozitul pe salarii şi contribuţia la bugetul asigurărilor de sănătate au fost depuse cu „zero”, concluzia evidentă şi clară fiind că societatea nu a avut salariaţi.
Analizând comparativ, „obligaţiile asumate” prin contractele încheiate şi declaraţiile depuse la organul fiscal teritorial competent, singura concluzie este că agentul economic se află în imposibilitatea de a îndeplini „obligaţiile contractuale asumate”, având în vedere că nu a avut nici un angajat şi nu a efectuat nici o achiziţie reală de materii prime şi materiale, în timp ce toate lucrările descrise în situaţiile de plată şi în graficele de lucrări implică achiziţii de materii prime şi/sau materiale şi lucrări de săpături, turnat betoane, cărat nisip cu roaba etc., toate fiind operaţiuni efectuate, manual, cu personal uman, rezultanta acestor concluzii fiind fictivitatea tuturor documentelor întocmite iar relaţiile dintre agentul economic verificat şi partenerii beneficiari manifestându-se numai la nivelul scriptic, al documentelor.
Conform lui Anton Pop, comisar şef secţie al Gărzii Financiare Arad, „s-a constatat ca societatea este parte a unui grup infracţional, că a fost înfiinţată premeditând evaziunea fiscală prin depunerea la organul fiscal teritorial competent a unor declaraţii cuprinzând informaţii fictive, nereale, prin emiterea unor facturi fictive generatoare de TVA deductibil şi sustragerea de la plata către bugetul consolidat al statului a sumelor reprezentând obligaţii fiscale, taxe şi impozite, generate de livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii realizate, de partenerii beneficiari”.
Potrivit aceleiaşi surse, în Declaraţia informativă privind livrările, prestările de servicii şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional nu apare nici un partener intern care să fi raportat vreo livrare efectuată către societatea verificata, rezultă în mod evident că „unicul obiect de activitate” este furnizarea de documente justificative către toţi partenerii de afaceri.
De asemenea, în derularea „operaţiunilor comerciale de livrare” către diverşi beneficiari s-a constatat ca nu exista la bază documente legale de provenienţă, ca firma nu a avut salariaţi si că se simulează efectuarea de acte şi fapte de comerţ pe teritoriul naţional, fiind premeditată evaziunea fiscală prin înfiinţarea societăţii, neînregistrarea operaţiunilor economice sau înregistrarea unor operaţiuni comerciale fictive şi sustragerea de la plata taxelor şi impozitelor către bugetul consolidat al statului, cu atât mai mult cu cât societatea nu a desfăşurat niciodată activitate la sediul social declarat al societăţii şi nu deţine sedii secundare şi/sau puncte de lucru declarate.
Reprezentanţii Gărzii Financiare Arad afirmă că agentul economic se interpune între beneficiarul final al acestor lucrări şi societatea care a realizat efectiv aceste lucrări, anulând obligaţiile fiscale datorate ale societăţii care a realizat efectiv lucrările, dar obiectivele lucrărilor în mod sigur au fost duse la îndeplinire, având în vedere că este vorba de contracte scoase la licitaţie de diverse primării, (de tip bază sportivă multifuncţională, trotuare, lucrări de infrastructură, etc).
„În acest mod a fost format un lanţ de fraudă la TVA, frauda carusel, dand „o aparenţă de cumpărător de bună credinţă”, partenerii primind astfel statutul de societatea care efectuează operaţiuni, generatoare de TVA deductibil, licite şi care deduc TVA-ul în mod legal”, a declarat comisarul şef Anton Pop.
„Frauda carusel” este o fraudă la TVA organizată între mai multe entităţi, în vederea obţinerii rambursării de către stat a unei taxe care nu a fost niciodată achitată sau în vederea reducerii TVA datorate de o societate către bugetul consolidat al statului.
„Suplimentar, menţionăm că toate societăţile implicate în acest lanţ de fraudă au în calitate de asociat unic şi administrator cetăţeni maghiari cu domiciliul în Ungaria”, a mai spus Anton Pop, comisar şef secţie al Gărzii Financiare Arad.
Prejudiciul evaluat, rezultat din activitatea ilicită şi frauduloasă desfăşurată de firma din Arad, este în sumă totală de 5.032.146 lei, adică de peste 1.100.000 euro, reprezentând TVA în sumă de 2.849.834 lei şi impozit pe profit în sumă de 2.182.312 lei.
Pentru valorificarea constatarilor privind starea fiscală înscrisă în actul de control, un exemplar al acestuia a fost comunicat organului fiscal competent în gestionarea dosarului fiscal al contribuabilului. De asemenea, pentru dispunerea măsurilor legale de începere a cercetărilor în vederea constatării existenţei sau inexistenţei elementelor constitutive ale infracţiunilor şi stabilirea persoanelor vinovate s-a transmis un exemplar al actului de control şi organelor de cercetare penală.
No comments so far.
Be first to leave comment below.