Încă o zi în care nu ai reușit să faci tot ce ți-ai propus. Parcă mergi la culcare mai mult pentru ca vrei să se termine ziua asta dezamăgitoare, decât pentru că ești obosit. Procrastinarea și alte distrageri te împiedică să îți duci la îndeplinire obiectivele, dar un factor foarte important îl poate juca spațiul în care lucrezi. Este acesta un spațiu în care te simți productiv? Ai mintea limpede atunci când te așezi la birou, sau continui să îți imaginezi că ai fi mai productiv dacă ai munci în alt spațiu. Locul în care muncim și ceea ce el ne transmite, influențează enorm productivitatea noastră. Experții ne dezvăluie însă secretele lor, iar noi ți le împărtășim ție.
Cum să îți transformi spațiul de lucru pentru a fi mai productiv?
- Lumina este extrem de importantă
Faptul de a optimiza modul în care biroul tău este iluminat, poate să îți influențeze mult energia, reducând efortul depus de ochi atunci când te străduiești să citești în condiții de lumină slabă. Dacă este posibil, permite mai multă lumină naturală să pătrundă în încăperea în care lucrezi. În acest sens, pentru a controla lumina puternică, folosește perdele transparente în loc de draperii opace. Folosește becuri LED pentru a te putea bucura de o lumină de calitate, fără să dai spargere la factura de curent electric. Poți găsi sisteme de iluminat eficiente la Magnet Center, la preturi accesibile oricui.
2. Vizualizează spațiul de lucru care ar funcționa pentru tine
Pentru mulți oameni, faptul de a avea un spațiu organizat și curat, este suficient pentru a-i face să lucreze cu mai mult spor. Pentru alții însă, un spațiu de lucru optim ar putea să includă ceva mai multe elemente creative. E ok să păstrezi oricâte obiecte ai nevoie, atâta timp cât toate te fac fericit și îți oferă energie pentru a munci.
Pentru a reuși asta, organizează spațiul în care lucrezi într-un fel care pare firesc pentru tine. Vezi ce obiecte ai pe lângă birou și gândește-te cât de util îți este. Apucă-le, uită-te bine la ele și întreabă-te: Ce scop are acest obiect? Îmi aduce bucurie? Faptul de a renunța la obiecte de care nu mai ai nevoie poate fi terapeutic. Cea mai bună parte este că, pe măsură ce vei face asta, vei crea spațiu pentru alte obiecte care îți vor face biroul mai util sau mai plăcut.
3, Umple spațiul cu lucruri pe care le iubești cu adevărat
Poate consideri că biblioteca ta pe care ai înșirat nenumărate cărți evocă un spirit intelectual, dar adevărul este că e posibil să te încarce negativ. Răsfoiește-le și găsește-le pe acelea de care ești pasionat cu adevărat, deoarece acestea sunt și cele care te vor inspira.
Nu îți fie teamă să renunți la o carte atunci când nu e timpul potrivit pentru a o citi. Același principiu se aplică și pentru alte elemente din spațiul în care lucrezi, cum ar fi plante, reviste, elemente de birotică și papetărie. Renunța la orice nu îți aduce bucurie și păstrează sau adaugă doar obiecte care te fac să admiri spațiul în care lucrezi.
4. Folosește culori care te inspiră
Culoarea poartă în ea mult potențial productiv și creațional. Studii științifice au descoperit o legătură directă între culoare și dispoziția sau productivitatea oamenilor. Culori albăstrii stimulează mintea, în timp ce tonurile galbene inspiră procesul creativ, iar verdele induce o senzație de relaxare. Desigur, efectele culorilor pot varia de la o persoană la alta. Identifică nuanțele care simți că te stimulează personal și incorporează-le unde poți în biroul tău.
5. Arome revigorate
Cheia de a rămâne concentrat, stimulat și productiv toată ziua, este aceea de a te asigura că nici unul din simțurile tale nu este neglijat. Asta poate însemna că trebuie să fii mai atent la aromele care îți parfumează spațiul. Menta este folosită adesea pentru a energiza și reîmprospăta, ajutând astfel la concentrare, în timp ce aromele citrice pot înălța și reduce stresul. Dacă ești îngrijorat că vei uita să stingi o lumânare aprinsă, folosește difuzare de uleiuri esențiale.
No comments so far.
Be first to leave comment below.