News Arad

Stiri si reportaje din judetul Arad

Please follow and like us:
Pin Share

Raportul prezentat de preşedintele Consiliului Judeţean Arad pentru anul trecut descrie o realitate paralelă cu cea în care trăiesc contribuabilii. Înregistrarea în stil pur contabil a „realizărilor glorioase” ale diferitelor servicii din subordinea CJA creează o imagine falsă a unei instituţii care, în realitate, a cheltuit mulţi bani şi a realizat puţine lucruri de calitate pentru cetăţeni.

De două ori în raportul de activitate al preşedintelui Nicolae Ioţcu se spune că CJA urmăreşte „Utilizarea cu eficienţă maximă a fondurilor alocate” şi este preocupat de „Urmărirea realizării calitative şi cantitative a lucrărilor.” Este pură teorie. În realitate, lucrările de infrastructură au o calitate îndoielnică şi nu am văzut niciun cuvânt în raportul de activitate al lui Nicolae Ioţcu cu privire la tragerea la răspundere a celor vinovaţi.

Este de notorietate lucrarea de aproximativ 2 milioane de euro, în cadrul programului PHARE CBC/INTERREG IIIA România-Ungaria 2005 (contribuţia CJA a fost de peste jumătate de milion de euro) – drumul Curtici intersecţia cu Sântana. Lucrările de foarte proastă calitate au cedat, în anul 2009, la câteva luni după o inaugurarea cu fast. Nu sunt semne că preşedintele CJA, Nicolae Ioţcu, a tras învăţăminte din acest episod nefericit, în care banii publici au fost irosiţi cu largheţe.

Mai multe porţiuni de drum proaspăt reabilitate pe ruta, importantă pentru Arad, care leagă municipiul de staţiunea Moneasa – în special între Seleuş şi Ineu, dar nu numai – sunt pe cale să cedeze. Asfaltul începe să se macine şi este o chestiune de luni până când vor răsări gropile.

Sunt numeroase semnale că pe ruta Juliţa – Mădrigeşti, proiectul cu care se mândreşte administraţia judeţeană, lucrările sunt de asemenea de proastă calitate. „Am ajuns în situaţia în care oamenii conştientizează că banii lor sunt irosiţi şi că multe dintre investiţii sunt de proastă calitate. Am avut în ultimul timp numeroase semnale, de la oamenii din zonă, că pe porţiunea Juliţa – Mădrigeşti se lucrează de mântuială. Ca să parafrazez o vorbă din popor: suntem prea săraci pentru a ne permite să facem lucruri de proastă calitate” a spus preşedintele PSD, Dorel Căprar.

De altfel, sistemul de lucru pedelist are aceleaşi efecte nocive şi în administrarea altor categorii de drumuri, de care se ocupă printre alţii şi trimisul Aradului în Guvern, Eusebiu Pistru: sunt de notorietate lucrările catastrofale de DN 7 sau de pe drumul spre Oradea. „Nu îmi plac acuzele nefondate, dar astfel de lucrări susţin zvonurile potrivit cărora banii publici se scurg spre diferite grupări de interese. Graba cu care se fac lucrările acestea fără să se ţină cont de calitate este suspectă şi aici nu cred că este vorba doar despre interesele electorale de a tăia panglici la inaugurare. Probabil la mijloc sunt şi interese financiare, de grup. Se angajează cheltuieli publice pe termen mediu şi lung, iar lucrările nu rezistă decât un an sau doi. Nu este normal şi noi vom prezenta în continuare modul în care sunt irosiţi banii publici de către oameni care au apoi pretenţia că îşi fac treaba ireproşabil” a spus Dorel Căprar.

Preşedintele CJA este laconic, în raportul său de activitate, cu privire la construcţia podului de la Pecica. După cum bine se ştie, lucrările au început acolo fără Acordul de mediu. Ulterior, Acordul de mediu a fost eliberat, dar arată că acolo nu se poate lucra decât în lunile decembrie şi ianuarie. Nicolae Ioţcu nu a prezentat niciun punct de vedere cu privire la această lucrare, pentru care Consiliul Judeţean a contractat un credit. „Am avut nevoie de multă răbdare să lecturăm un raport de activitate care nu punctează corect problemele administraţiei judeţene. Este vorba despre un simplu act de propagandă, care trebuie taxat ca atare” a apreciat liderul PSD Arad. (comunicat PSD Arad)

admin

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *