“Cautam clienti misteriosi, cumparatori sub acoperire, clienti falsi, mystery shopper, clienti spion, secret shopper…”. Cati dintre dvs. nu ati vazut astfel de anunturi postate pe site-urile cu oferte de locuri de munca si cati dintre dvs nu v-ati intrebat macar o data ce face un client misterios?
Ce face un client misterios?
A fi client misterios este o activitate interesanta, de timp liber si care aduce venituri suplimentare celor care o practica, pe langa ocupatia de baza. Clientul misterios viziteaza diverse magazine, joaca rolul unui client real interesat de achizitia unor produse sau servicii, dar pe parcusul vizitei evalueaza angajatii si aspectul magazinului. Dupa vizita completeaza un raport, oferind informatii despre vizita realizata. Partea interesanta este ca primeste un scenariu, in baza caruia este pus in diverse situatii de cumparare.
Scenariile sunt simple. De exemplu, clientul misterios poate sa se cazeze o noapte la hotel. Pe langa faptul ca urmareste modul in care se comporta personalul, este atent si daca in camera asternuturile sunt curate, daca instalatiile sanitare functioneaza, daca exista sapun si prosoape la baie etc.
In general, ramane la latitudinea clientului misterios sa-si aleaga ora cand doreste sa viziteze locatia. Insa sunt proiecte unde i se impune sa mearga la o anumita ora, intr-o anumita zi.
Clientul misterios nu este obligat sa accepte toate ofertele. Dar s-ar putea sa primeasca mai multe misiuni daca este flexibil inca de la inceput.
Pentru a avea siguranta ca clientul misterios isi face treaba el trebuie sa cumpere un produs si sa pastreze bonul, pentru a demonstra ca a fost acolo, atunci. In plus in chestionarul pe care-l completeaza trebuie sa descrie exact cum s-a desfasurat discutia cu angajatul. Sunt misiuni in care clientul misterios trebuie sa inregistreze audio conversatia avuta cu angajat.
Cine are nevoie de un client misterios?
Firmele care apeleaza la clientii misteriosi sunt lanturile de supermarketuri, mall-urile, bancile, firmele de inchiriat masini, lanturile hoteliere, restaurantele, clinicile particulare. Pe langa beneficiile financiare, clientul misterios poate fi rasplatit, in functie de proiect, si cu o masa la restaurant sau cu o consultatie gratuita, daca este desemnat sa faca o vizita la un restaurant sau la o clinica particulara.
Cine poate fi client misterios?
Oricine poate fi client misterios, daca are minim 18 ani, spirit de observatie dezvoltat, daca are o memorie buna, capacitatea de a respecta deadline-urile, acces permanent la internet si cunostinte de baza in utilizarea calculatorului.
In Romania ofertele financiare pentru realizarea unor vizite de mystery shopping sunt cuprinse intre 15 si 50 lei (sau chiar mai mult) pentru fiecare vizita realizata. In cadrul unui proiect obisnuit implicarea clientilor misteriosi este de aproximativ trei ore, aici intrand partea de pregatire a vizitei, studierea cu atentie a materialelor de pregatire, realizarea vizitei propriu-zise, completarea si transmiterea raportului catre firma de mystery shopping. Oferte de angajare gasiti pe site-urile de recrutare, iar pe Facebook puteti afla pagini dedicate clientilor misteriosi.
In Romania primele firme de mystery shopping au aparut in anul2004, intimp ce in SUA aceasta meserie se practica din anii ‘40, existand chiar si asociatii ale clientilor misteriosi profesionisti.
Scopul mystery shoppingul este de a imbunatati serviciile pe care o firma le ofera clientilor sai. In urma studiului firma angajatoare identifica minusurile din servire si decide ce masuri trebuie luate: daca este nevoie de cursuri de perfectionare in randul angajatilor, daca este nevoie de o mai buna organizare a produselor in magazin sau de o schimbare a etichetelor cu preturi pentru o mai buna vizibilitate etc.
No comments so far.
Be first to leave comment below.