La o societate din Arad care are ca asociat unic un cetăţean italian, în urma unei inspecţii fiscale a fost stabilit un prejudiciu de 11.725.420 RON cauzat bugetului de stat, constând în TVA sustras la plată, inclusiv accesorii (majorări de întârziere şi dobânzi).
Verificarea în cauză a fost iniţiată urmare a informaţiilor transmise de autorităţile fiscale portugheze, conform carora societatea din Arad a achiziţionat din Comunitate bunuri in valoare de peste 4,9 milioane euro pe care nu le-a înregistrat în evidenţa contabilă şi nu le-a raportat corespunzător ca şi achiziţii intracomunitare.
Ca atare, urmare faptului că la data efectuării controlului agentul economic verificat nu a putut justifica existenţa faptică a bunurilor care au făcut obiectul achiziţiilor intracomunitare respective şi ulterior nu a putut face dovada cu documente justificative ca bunurile in valoare de peste 4,9 milioane euro au fost vandute, organele de inspecţie fiscală au asimilat bunurile respective ca fiind lipsă din gestiune, colectând TVA în conformitate cu prevederile Codului Fiscal.
Extinzând cercetările, inspectorii au constatat ca societatea a inregistrat în contabilitate achiziţii de articole textile pe care ulterior declară ca le-a livrat în Comunitate, obţinând venituri in valoare de peste 2,4 milioane euro, pentru care a aplicat un regim de scutire de TVA. Pentru a dovedi ca bunurile livrate intracomunitar au părăsit teritoriu României, societatea a prezentat echipei de control documente de transport nereale, fapt confirmat din raspunsurile oficiale transmise de societăţile de transport înscrise în scrisorile de transport. Aceştia din urma declară ca nu au efectuat în realitate niciun transport din cele consemnate în CMR-rile respective.
Este de precizat faptul că un argument în plus în susţinerea suspiciunilor cu privire la realitatea efectuării livrărilor intracomunitare în cauză, l-a constituit şi faptul că din totalul operaţiunilor astfel raportate, agentul economic verificat a încasat o sumă nesemnificativă, aproximativ 0,07% din totalul creantei, nefiind prezentate nici comenzi sau după caz contracte încheiate în acest sens, ori documente de asigurare.
În consecinţă, inpectorii echipei de control au stabilit ca aceste operaţiuni nu sunt scutite de TVA, drept urmare colectând TVA în conformitate cu prevederile Codului Fiscal.
În mod deosebit faţă de cele mai sus prezentate, au fost identificate o serie de facturi de prestări servicii transport, in valoare de 360.000 euro, achiziţionate de la parteneri din Elveţia, pentru care, conform prevederilor Codului Fiscal, persoana obligata la plata TVA era societatea din Arad, prin procedura taxarii inverse. Intrucât inspectorii fiscali nu au identificat nicio achiziţie de bunuri aferetă acestui transport, iar societatea nu a facut dovada că acest transport a fost efectuate în scopul realizării de operaţiuni taxabile, organele de inspecţie fiscală au stabilit taxa pe valoarea adaugată dedusă prin formula taxării inverse ca fiind nedeductibilă din punct de vedere fiscal.
Cazul va fi înaintat organelor de cercetare penală în vederea stabilirii existenţei sau inexistenţei elementelor constitutive ale infracţiunii de evaziune fiscală potrivit Legii nr. 241/2005 şi respectiv infracţiunilor prevăzute de Codul penal (fals în înscrisuri sub semnătură privată, uz de fals şi fals în declaraţii), precum şi stabilirea persoanei sau după caz a persoanelor vinovate.
No comments so far.
Be first to leave comment below.