Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România – Filiala Arad , prin reprezentanţii săi, a participat pe data de 1 octombrie 2010, la Moneasa, la Simpozionul „Ciuce Pavel“ – Politici, tratamente şi reglementări privind creşterea calităţii informaţiilor contabile organizat de către Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România Filiala Arad (CECCAR).
În cadrul simpozionului a fost semnat un protocol de colaborare între CNIPMMR Arad şi CECCAR Arad.
Scopul parteneriatului semnat la Moneasa, în prezenţa unui numeros auditoriu, de către domnul Mircea PURCARU – Preşedinte CNIPMMR Arad şi domnul Petru HORGA – Preşedinte CECCAR Arad, este acela de :
- Îmbunătăţire a accesului întreprinderilor mic şi mijlocii la programele destinate acestora
- Optimizare şi promovare a activităţilor IMM-urilor
- Îmbunătăţire a cadrului legislativ
- Stimulare a antreprenoriatului.
Protocolul perfectat la nivel local, vine în completarea parteneriatului creat la nivel naţional de către cele două organizaţii profesionale.
SCAPA de ambalajele produselor de protecţia plantelor
Curiozitati 5 octombrie 2010 0
Sistemul de Colectare a Deşeurilor de Ambalaje de Pesticide al AIPROM – SCAPA este cel mai recent proiect al Asociaţiei Industriei de Protecţia Plantelor din România – AIPROM.
Începând cu anul 2008, Campania de colectare a ambalajelor din Plastic/Metal/Hârtie provenite de la produsele de protecţia plantelor (PPP) se desfăşoară la nivel naţional sub sloganul ,,SCAPĂ-mă de ambalaje”. Pentru anul 2010 au fost planificate două campanii naţionale, în lunile mai‑iunie şi octombrie-noiembrie, la sediile Centrelor de Colectare selectate.
Implementarea SCAPA este organizată şi susţinută financiar, în mod integral, de către companiile membre AIPROM şi oricare alte companii importatoare sau producătoare de produse de protecţia plantelor care doresc să adere la sistem. Pe perioada campaniei de colectare, la Centrele de Colectare SCAPA, orice fermier sau distribuitor român care utilizează/comercializează produse de protecţia plantelor ale membrilor AIPROM va putea preda gratuit cantitatea de ambalaje Plastic/Metal/Hârtie pe care o deţine, cu respectarea condiţiilor de preluare SCAPA.
Condiţii de preluare SCAPA:
– ambalajele de plastic şi metal vor trebui să fie decontaminate prin procedura de triplă clătire, golite de conţinut, uscate, curate, şi să aibă capacele separate
– ambalajele de hârtie, saci sau cutii, trebuie să fie curăţate şi compactate
Programul campaniei de colectare SCAPA din Arad:
– în perioada 5 – 6 octombrie la Centrul de Colectare GLISSANDO din Arad, Calea Aurel Vlaicu nr. 193
– în perioada 2 – 3 noiembrie la Centrul de Colectare AGRICOVER din Arad, Calea Timişorii nr. 212/2
În afara perioadei de colectare, Centrele de Colectare SCAPA sunt obligate să preia doar ambalajele provenite de la clienţii lor direcţi. Pentru orice cantităţi mai mari de 30 mc se pot organiza transporturi directe, atât de la ferme, cât şi de la Centrele de Colectare, numai după o inspectare în prealabil a condiţiilor de colectare, în baza unei solicitări telefonice la 0800.872.272 (apel telefonic gratuit). Nerespectarea condiţiilor de preluare conduce la neacceptarea ambalajelor.
Sunt preluate gratuit doar ambalajele produse de companiile care susţin financiar SCAPA.
Hotarat lucru Roli Nagy le-a dat ceva stimulente jucatorilor textilisti, acu nu stim daca in bani cash sau in cecuri, da problema din prima repriza s-a rezolvat. Golul oaspetilor din prima repriza si jocul jalnic (si aici folosesc cele mai nobile cuvinte) al baietilor nostri ne-au pus la ganduri si analize. Dar pauza a fost un sfetnic bun si cele 4 goluri ne-au lasat cu analizele in aer, acum nu inseamna ca trebuie sa visam ceva dar parca in repriza secunda a fost alta echipa. Rezumatul meciului e la noi…
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) anunţă că, în perioada 01 – 30 octombrie 2010, crescătorii de bovine, atât persoane fizice cât şi juridice, pot solicita Plata Naţionala Directă Complementară pentru sectorul zootehnie.
Pot beneficia de această primă şi persoanele fizice care în cursul anului 2010
s-au schimbat în persoană fizică autorizată, intreprindere individuală, intreprindere familială.
Pentru a beneficia de prima pe exploataţie pentru bovine, producătorul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii, în funcţie de perioada înfiinţării exploataţiei:
1. exploataţii înfiinţate până la data de 31 ianuarie 2008
exploataţia să fie de minimum 3 capete de bovine la data de 31 ianuarie 2008;
vârsta bovinelor să fie de minimum 6 luni la data de 31 ianuarie 2008;
exploataţia sa fie înregistrată în Registrul naţional al exploataţiilor la data solicitării primei;
să nu aibă datorii restante la bugetul de stat şi/sau la bugetul local, la data solicitării primei.
2. exploataţii înfiinţate în perioada 1 februarie 2008 – 31 ianuarie 2009
exploataţia sã fie de minimum 3 capete de bovine la data de 31 ianuarie 2009;
vârsta bovinelor să fie de minimum 6 luni la data de 31 ianuarie 2009;
exploataţia există înregistratã în Registrul naţional al exploataţiilor la data solicitării primei;
sã nu aibă datorii restante la bugetul de stat şi/sau la bugetul local, la data
solicitării primei.
3. exploataţii înfiinţate în perioada 1 februarie 2009 – 31 ianuarie 2010
exploataţia sã fie de minimum 3 capete de bovine la data de 31 ianuarie 2010;
vârsta bovinelor să fie de minimum 6 luni la data de 31 ianuarie 2010;
exploataţia există înregistratã în Registrul naţional al exploataţiilor la data solicitării primei;
sã nu aibă datorii restante la bugetul de stat şi/sau la bugetul local, la data solicitării primei.
Cererea de solicitare a primei pe exploataţie, aferentă fiecărei exploataţii deţinute, se depune individual la: Centrul Judeţean A.P.I.A. din Arad, str. Fraţii Neumann nr. 10 şi la Centrele Locale ale A.P.I.A. din : Pecica, Lipova, Săvârşin, Sântana şi Gurahonţ.
Exploataţiile persoane juridice precum şi exploataţiile nou înfiinţate după data de 31 ianuarie 2008 depun cererile numai la Centrul Judeţean A.P.I.A. din Arad.
Cererile vor fi însoţite de următoarele documente:
a) copie de pe BI/CI/CUI/CIF, după caz;
b) copie de pe documentele care atestã provenienţa animalelor pentru exploataţiile înfiinţate în perioada 1 februarie 2008 – 31 ianuarie 2010;
c) declaraţie pe proprie răspundere cã animalele pentru care se solicitã prima nu au fost eligibile la platã pentru primã în anul 2008 şi/sau 2009, cu excepţia transferului integral al exploataţiei şi al animalelor, pentru exploataţiile înfiinţate în perioada 1 februarie 2008 – 31 ianuarie 2010;
d) declaraţie pe proprie răspundere cu numărul de bovine deţinute la data depunerii cererii, în vederea reactualizării bazei de date a Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
e) declaraţie pe proprie răspundere că nu au datorii restante la bugetul de stat şi/sau la bugetul local, la data solicitãrii primei;
f) copii ale documentelor care atestă schimbarea formei de organizare conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 44/2008, cu modificările ulterioare, dacă este cazul.
LEGISLAŢIE:
OMADR 215/2010 privind stabilirea modului de implementare, a condiţiilor specifice, a criteriilor de eligibilitate şi termenilor de referinţă pentru aplicarea schemelor de plăţi naţionale directe complementare în sectorul zootehnic la specia bovine, în acord cu reglementările comunitare în domeniu, publicat in MO nr. 667/29.09.2010
Informaţii suplimentare se pot obţine de Centrul Judeţean APIA, tel: 0257/250340 precum şi de la Centrele Locale ale A.P.I.A.