Acest reportaj nu este realizat la comanda!
Europarlamentantul Iosif Matula trage un semnal de alarmă în privinţa pericolului reprezentat de procesul de îmbătrânire accelerat cu care se confruntă Europa implicit şi ţara noastră.
Semnalul dat de europarlamentarul român vine în contextul unui raport al Comisiei pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi Afaceri Sociale din Parlamentul European referitor la provocările demografice şi solidaritatea între generaţii care arată că societatea europeană se confruntă cu un proces de îmbătrânire accelerat.
„Sunt mai multe aspecte care duc la concluzia că, dacă nu venim cu soluţii concrete, vom ajunge la o criză a forţei de muncă pe piaţa europeană”, a afirmat Iosif Matula.
Criza declanşată acum doi ani, ale cărei consecinţe le suportă încă Europa şi, implicit, mai pronunţat România, a arătat că unele segmente considerate foarte stabile, cum este industria constructoare de maşini, au oferit cel mai mare număr de şomeri din Europa.
„România, ca ţară, are un decalaj faţă de statele dezvoltate din Europa, iar această problemă a forţei de muncă ar putea fi, în viitor, mai pronunţată la noi. De aceea ar trebui, pe plan educaţional, cât şi din punct de vedere al angajatorilor, să existe o colaborare foarte strânsă atât în pregătirea şcolară cât şi în cea profesională, pe axa liceu – facultate sau cursuri profesionale – piaţa de muncă. Sistemul de solidaritate între generaţii există şi funcţionează. De noi depinde cum creionăm existenţa generaţiilor viitoare, în toate domeniile, implicit ca ocupare profesională”, a mai afirmat Iosif Matula, care consideră că zona de vest a ţării şi, mai ales Aradul pot fi exemple concrete de absorbţie a forţei de muncă, chiar şi pentru ţările mai dezvoltate. „Capacitatea de organizare administrativă, educaţională şi profesională în Arad reprezintă un etalon pentru întreaga ţară”, a completat europarlamentarul arădean.
Acest reportaj nu este realizat la comanda!
Am ramas mirati cand am vazut starea actuala a Parcului Dendrologic de la Manastur unde de cel purin 150 de ani convietuiau numai arbori deosebiti, gen Ginkgo Biloba sau Taxodium distichum (chiparos de baltă) în jurul căruia e prezentă o pădurice de pneumatofori şi Adonis vernalis (ruscuţă), plantă protejată ca monument al naturii. Ce padurice, ce protejare?
Având în vedere că începând cu obligaţiile declarative aferente lunii octombrie 2010 cu scadenţă până la data de 25 noiembrie 2010 depunerea declaraţiilor în cazul contribuabililor mari şi mijlocii este obligatorie în varianta on-line, pentru a facilita preluarea documentelor justificative de la aceşti contribuabili se va lucra şi în ziua de sămbătă 13 nov. 2010, în intervalul orar 9 – 14.
Astfel vor fi deschise contribuabililor Birourile de gestiune registru situate la cam. 21 din clădirea DGFP Arad, precum şi cel de la cam. 4 din clădirea Administraţiei Finanţelor Publice pentru contribuabili mijlocii.
Persoanele care au înregistrat pagube produse de carnivore sau speciile protejate vor fi despagubit
Curiozitati 12 noiembrie 2010 0
Până la sfârşitul anului Ministerul Mediului şi Pădurilor va despăgubi persoanele care au înregistrat pagube produse de carnivorele mari sau de exemplare ale speciilor strict protejate.
Pentru acordarea acestor despăgubiri a fost aprobat în anul 2008 HG 1679 în care este prevăzută modalitatea de acordare a despăgubirilor, precum şi obligaţiile ce revin gestionarilor fondurilor cinegetice şi proprietarilor de culturi agricole, silvice şi de animale domestice pentru prevenirea pagubelor.
Prin rectificarea bugetară din luna august 2010, s-a deschis o linie bugetară pentru despăgubirea celor care au înregistrat pagube provocate de carnivorele mari sau de speciile strict protejate.
Până în prezent la Ministerul Mediului şi Pădurilor s-au depus 53 de solicitări din partea unor persoane care au înregistrat astfel de pagube, valoarea totală a acestora ridicându-se la 111.722,5 lei.
Ministerul Mediului şi Pădurilor a propus o nouă variantă pentru taxa de primă înmatriculare
Curiozitati 12 noiembrie 2010 0
Taxa auto pentru anul 2011 va respecta acelaşi principiu binecunoscut la nivel mondial – poluatorul plăteşte.
Autoturism |
Vechime
|
Capacitate cilindrică |
Taxa propusă de la 1 ianuarie 2011 |
Euro 5 |
autoturism nou |
1.100 cm³ |
116 euro |
2 ani |
1.100 cm³ |
91 euro |
|
autoturism nou |
2.000 cm³ |
680 euro |
|
2 ani |
2.000 cm³ |
618 euro |
|
autoturism nou |
3.000 cm³ |
2.160 euro |
|
2 ani |
3.000 cm³ |
1.760 euro |
|
Euro 4 |
1 an |
1.400 cm³ |
483 euro |
3 ani |
1.400 cm³ |
399 euro |
|
2 ani |
2.000 cm³ |
1.424 euro |
|
Euro 3 |
7 ani |
1.400 cm³ |
998 euro |
8 ani |
1.400 cm³ |
880 euro |
|
Euro 2 |
10 ani |
1.400 cm³ |
2.428 euro |
12 ani |
1.400 cm³ |
1.499 euro |
Pentru a încuraja achiziţia de autoturisme electrice, cele echipate cu tehnologie de propulsie hibridă şi cele dotate cu tehnologii avansate de reducere a emisiilor poluante, Ministerul Mediului şi Pădurilor propune să nu fie percepută nici o taxă pentru aceste tipuri de maşini.