Am avut placerea si chiar bucuria de a ne intalni cu parintele de la Maraus, Ioan Tatar, o figura remarcabila, care ne-a prezentat un scurt istoric al satului, si din vorba-n vorba am reusit sa realizam un reportaj cu problemele de zi cu zi ale satului.
Se crede un zeu local, dar este un nimeni, tovarasul primar de la Curtici, Nicolae A. Anitei, a avut indrazneala, ca sa nu folosesc cuvinte urate (ex.nesimtirea), sa puna politisti de a interzice echipei noastre de filmare folosirea camerei. De fapt, fiind un adevarat narcisist al imaginii sale, adik se uita prea des in oglinda, primarul nu suporta criticile oamenilor si fereasca Domnu sa fie filmate lucruri care-i lezeaza imaginea.de bun gospodar, pe care crede ca o are. Drept urmare puterea lui sta in organul dreptatii, si anume politia locala.
Deputatul PSD Ciprian Luca critică dur atitudinea autorităţilor faţă de soarta a peste 56.000 de angajaţi ai CFR Marfă. În loc să se implice în elaborarea unei strategii de relansare a companiei prin atragerea unor contracte, specialiştii portocalii recurg şi de această dată la cea mai simplă măsură – de această dată constând în disponibilizarea a şase mii de oameni şi începerea privatizării.
Demnitarul arădean atrage atenţia asupra interesului pe care îl au angajaţii de a salva compania care le asigură un venit pentru familie si spiritul de solidaritate de care au dat dovadă acestia prin semnarea contractului colectiv de muncă valabil pentru anul 2011, care prevede protecţie pentru salariaţii care urmează să fie disponibilizaţi, prin sumele colectate din primele de vacanţă la care renunţă toţi angajaţii.
“Apreciem că actualul Guvern încearcă să finalizeze ceea ce a început Traian Băsescu pe vremea când era ministru al Transporturilor – distrugerea sistemului de căi ferate. Ca partid de Opoziţie putem doar să încercăm prin orice mijloace să împiedicăm Puterea să-şi ducă obiectivul la îndeplinire. Pe de altă parte, lucrăm deja la o strategie de reorganizare a tot ceea ce înseamnă activitatea pe calea ferată, elaborată împreună cu sindicatele, pe care o vom transpune în practică din prima zi de guvernare”, a conchis deputatul Ciprian Luca.
Nicolae Ioțcu, președintele Consiliului Județean Arad, a semnat joi, 17februarie 2011, predarea amplasamentului pentru începerea lucrărilor de construcție a noului pod peste râul Mureș. Studiul de fezabilitate a fost întocmit în septembrie 2009, iar termenul de execuţie a podului este 22 luni de la semnarea contractului, 3 luni pentru întocmirea proiectului tehnic, respectiv 19 luni pentru execuţie. Valoarea totală a proiectului este de 28.615.838, 36 lei, sursa de finanțare fiind Consiliul Județean Arad.
Prin construcția podului peste râul Mureș se va asigura legătura directă între oraşul Pecica, situat pe malul drept al râului şi localităţile de pe malul stâng al Mureşului: Felnac, Sânpetru German, Secusigiu, Satu Mare (pe DJ 682) şi în continuare spre localităţile din judeţul Timiş: Periam, Sânnicolaul Mare, Cenad, Igriş, respectiv cu localităţile din aval pe malul drept al Mureşului: Semlac, Șeitin, Nădlac (pe DJ 709D). Se estimează un număr de peste 45.000 de locuitori care vor beneficia de construcţia acestui pod, urmărindu-se ca investiția să se realizeze în condiţii tehnico-economice şi financiare cât mai avantajoase.
,,Investiția ‹Pod rutier peste râul Mureș pe DJ 709 E km 3+160 Pecica – Sânpetru German› este deosebit de importantă și necesară pentru locuitorii de pe cele două maluri ale Mureșului, contribuind la creșterea nivelului de trai al cetățenilor, va asigura confort și siguranță în trafic precum și scurtarea timpului de transport dintre localități. În prezent traversarea râului Mureș se realizează cu bacul, în condiții deosebite și periculoase pentru cetățeni”, a declarat Nicolae Ioțcu, președintele Consiliului Județean Arad.
Prin construirea podului, traseul Pecica – Sânpetru German se scurtează cu 38,45 km (47,65-9,2 km) faţă de parcursul Pecica – Arad – Felnac – Sânpetru German. De asemenea, în perioada de exploatare a podului (120 de ani) impactul asupra mediului este benefic prin reducerea emisiilor de noxe și praf. Timpul de traversare a Mureşului se estimează a se realiza în doar 35 secunde, în prezent traversarea râului Mureș se realizează cu bac-ul într-o perioadă de timp cuprinsă între 10-30 minute și se va asigura o securitate și siguranță mai mare pentru cetățeni, prin creșterea siguranței în exploatare și scaderea probabilității eventualelor accidente.
Renumele unei instituţii muzicale se măsoară şi în numărul de prim audiţii care sunt susţinute pe scena de spectacole. Cu o adevărată tradiţie în acest sens, Filarmonica de Stat din Arad lăudându-se cu prima audiţie naţională a cantatei scenice Carmina Burana care a avut loc cu artişti arădeni la 14 iunie 1958, şi cu alte câteva audiţii mai puţin cunoscute, seara de joi, 17 februarie se înscrie într-un astfel de calendar. Cu sprijinul orchestrei Filarmonicii Borusan din Istanbul, care a dăruit partiturile, şi al concertmaestrului acesteia, Pelin Halkaci, ne desprindem de zonele cunoscute ale repertoriului violonistic mondial. Premiera românească a unuia dintre cele mai originale concerte pentru vioară ale secolului XX, partitură care îmbină într-un echilibru perfect folclorul şi elementele modale ale fondului naţional turc cu stilul simfonic occidental se consumă în cea de-a treia săptămână a lunii, alături de povestea fantastică a Seherezadei lui Rimski Korsakov.
Astfel, joi, 17 februarie, de la ora 19.00, melomanii arădeni vor putea să asculte pentru prima oară în România Concertul pentru vioară şi orchestră de Ulvi Cemal Erkin, în interpretarea solistei turce Pelin Halkaci. Orchestra Simfonică a Filarmonicii de Stat Arad va fi dirijată de maestrul arădean Cristian George Neagu.
Membru al grupului de compozitori născuţi în perioada anilor 1904 – 1910 şi cunoscuţi sub numele de „cei cinci turci”, Ulvi Cemal Erkin este una dintre personalităţile muzicii secolului XX, a cărui creaţie îmbină la modul ideal tradiţia folclorică cu noua şcoala de expresie occidentală. Concertul pentru vioară şi orchestră, prezentat în primă audiţie românească în această seară, este o lucrare a anilor 1946 -1947, cântată în premieră la ceremonia de inaugurare a Operei din Ankara.
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură – Arad informeaza fermierii judeţului Arad, ca cea de-a doua transa a Platilor Nationale Directe Complementare aferente anului 2010 in sectorul zootehnic, a fost efectuata in data de 10.02.2011, in valoare de 15.694.460,6 lei astfel:
- Bovine : 7.777.503,2 lei, pentru un numar de 3498 fermieri;
- Ovine/caprine : 7.916.957,4 lei, pentru un numar de 1132 fermieri ( 1067 fermieri pentru specia ovina si 65 fermieri pentru specia caprina)
Amintim faptul ca plata primei transe in sectorul zootehnic in procent de 30% din totalul cuvenit, a fost efectuata in data de 25.01.2011, in valoare totala de 7.689.072 lei.
Pana in prezent APIA Arad a efectuat plati totale in sectorul zootehnic la nivelul judeţului Arad de 23.383.532,6 lei, in proportie de 92% din totalul plafonului alocat pentru anul 2010.
Cuantumul platilor pe cap de bovina este de 410lei, iar pentru speciile ovine si caprine cuantumul este de 40lei.