Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) reaminteşte producătorilor agricoli că mai pot depune cererea de acord prealabil pentru finanţarea prin rambursare, pentru motorina utilizată în agricultură în anul 2011, numai până la data de 31 decembrie 2010.
Cererea de acord prealabil pentru finanţare prin rambursare se depune la centrul judeţean APIA. Prin această cerere, beneficiarii estimează cantitatea de motorină care va fi utilizată în anul 2011 la efectuarea lucrărilor mecanizate în agricultură, respectiv în sectoarele vegetal, zootehnic şi îmbunătăţiri funciare şi pentru care solicită trimestrial ajutorul de stat.
Precizăm că, până în prezent, au fost depuse 7177 de cereri de acord prealabil pentru finanţarea prin rambursare.
După obţinerea acordului prealabil, emis de către APIA, beneficiarii trebuie să depună la centrele judeţene APIA o cerere trimestrială pentru ajutorul de stat prin rambursare a diferenţei de acciză.
Cererea se depune până la finele lunii următoare trimestrului pentru care se solicită rambursarea şi este însoţită de o situaţie centralizatoare privind cantităţile de motorină achiziţionate în trimestrul respectiv, precum şi de documentele prevăzute de Ordinul 126/2010 cu modificările şi completările ulterioare.
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează beneficiarii plăţilor naţionale directe complementare (PNDC) în sectorul zootehnic, la specia bovine, aferente anului în curs, că eliberează adeverinţe pentru cei care intenţionează să acceseze credite de la băncile care au încheiat convenţii cu Agenţia pentru finanţarea activităţilor curente. Aceste credite reprezintă un instrument creat pentru a ajuta financiar fermierii până la primirea la termen, potrivit legislaţiei în vigoare, a primei pe exploataţie pentru bovine la care sunt îndreptăţiţi. Opţiunea de a solicita creditul aparţine integral fermierului.
Până la această dată, APIA a încheiat convenţii cu două bănci comerciale şi anume CEC Bank şi Raiffeisen Bank.
Potrivit convenţiei, la solicitarea scrisă a fermierului, APIA va elibera o Adeverinţă de Înregistrare Fermier prin care confirmă:
a) că Beneficiarul a depus cererea de plată pentru PNDC – sectorul zootehnic, la specia bovine, pentru anul 2010;
b) că s-au efectuat verificările administrative asupra Cererii de plată a Beneficiarului, până la data emiterii Adeverinţei, conform reglementărilor în vigoare;
c) numărul de animale eligibile pentru prima pe exploataţie (de bovine);
d) că Beneficiarul nu face obiectul excluderilor de la plată la data emiterii Adeverinţei şi că îndeplineşte condiţiile generale pentru acordarea sumelor cuvenite în cadrul PNDC – sectorul zootehnic, la specia bovine, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Înainte de a solicita Adeverinţa de la APIA, fermierul trebuie să solicite băncii de la care doreşte să acceseze creditul pentru PNDC – sectorul zootehnic, specia bovine, o adeverinţă în care banca să specifice contul de credit în care APIA va vira suma cuvenită solicitantului.
Atât adeverinţa emisă de bancă (creditor) cât şi cea de înregistrare a fermierului reprezintă documente tipizate stabilite în cadrul Convenţiei.
Menţionăm faptul că Banca (creditorul) are dreptul de a impune, pe lângă o serie de adeverinţe / acte doveditoare necesare dosarului, propriile condiţii de creditare, stabilite de către Creditor şi aprobate de către Banca Naţională a României. Aici sunt incluse şi garanţii pe care Creditorul le poate solicita din partea Beneficiarului (fermierului).
Reafirmăm recomandarea adresată potenţialilor beneficiari interesaţi să îşi aleagă Creditorul numai după un studiu atent al condiţiilor de creditare impuse de fiecare bancă (creditoare), pentru a beneficia de condiţiile de creditare cele mai avantajoase şi care se potrivesc cel mai bine profilului exploataţiei sale.
Plăţile naţionale directe complementare în sectorul zootehnic, la specia bovine, reprezintă prima pe exploataţie, în cuantum de 410 lei/cap de bovină (conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr.1244/2010).
Reprezentanţii Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Arad anunţă că începând cu obligaţiile declarative aferente lunii decembrie, având termen scadent de depunere ianuarie 2011, contribuabilii mari şi mijlocii, precum şi sediile secundare ale acestora, vor putea depune declaraţiile fiscale numai electronic, prin intermediul Sistemului Electronic Naţional.
Documentele trebuie semnate prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică. „Precizăm că se poate folosi acelaşi certificat digital pentru a semna declaraţiile fiscale ale mai multor contribuabili. Chiar dacă obligaţia depunerii declaraţiilor on-line exista începând din luna noiembrie s-a dat dovadă de înţelegere până acum faţă de contribuabili, dar începând cu luna ianuarie 2011 nu se vor prelua decât formularele depuse electronic”, a declarat Călin Arusti , purtătorul de cuvânt al DGFP Arad.
Având în vedere că termenul scadent se apropie reprezentanţii DGFP Arad recomandă acestor categorii de contribuabili să întreprindă măsurile necesare obţinerii certificatului digital calificat de la furnizorii autorizaţi şi înregistrării la Fisc pentru depunerea electronică a declaraţiilor.