Explozie de aplicări pe piața muncii – pragul de 1 milion de aplicări a fost depășit în luna septembrie, cel mai mare nivel din acest an
EconomieUltimele stiri 3 octombrie 2023 0
Peste 1 milion de aplicări au fost înregistrate pe piața muncii în luna septembrie, acesta fiind cel mai ridicat nivel al aplicărilor de la începutul anului și până acum, dar și cu aproximativ 10% mai mult decât în septembrie 2022. „Ceea ce se preconiza încă de la începutul verii, anume faptul că, din toamnă, candidații vor începe să fie extrem de activi pe piața muncii, s-a adeverit în luna septembrie. Cele peste 1 milion de aplicări ne arată o masă de candidați nu doar atenți la joburile noi care apar, ci și dispuși să facă o schimbare în carieră. De altfel, un sondaj pe care l-am realizat recent arăta că 8 din 10 angajați intenționează să-și schimbe locul de muncă în următorul an”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online România.
14,3% dintre aplicări au fost efectuate pentru joburile remote, în linie cu media acestui an, dar și cu nivelul din luna septembrie a anului trecut. 84,3% dintre aplicări au mers către joburile tradiționale, care presupun prezența zilnică la birou și doar 1,4% au vizat joburile din afara țării.
Retailul a fost domeniul care a atras cele mai multe aplicări (325.000), urmat de call center / BPO (152.000 de aplicări), servicii (128.000 de aplicări), IT / telecom (105.000 de aplicări), financiar / bancar (85.000 de aplicări), transport / logistică (79.000 de aplicări), turism (75.000 de aplicări) și industria alimentară (72.000 de aplicări). „Această ierarhie ne arată un interes crescut pentru domenii care vin, în general, cu un număr mare de joburi pentru candidații entry level. Asta înseamnă oportunități pentru candidații foarte tineri, cu vârsta cuprinse între 18 și 24 de ani, dar și pentru cei care au peste 45 de ani, cu experiență în alt domeniu și care sunt dispuși să se angajeze pe o poziție entry”, explică Roxana Drăghici.
Cei mai activi candidați sunt însă cei din categoria de vârstă 25 – 35 de ani, care au adunat 370.000 de aplicări. Continuă să rămână la foarte scurtă distanță de ei tinerii între 18 și 24 de ani, care se apropie de 350.000 de aplicări. Cei din segmentul 36 – 45 de ani au înregistrat aproximativ 175.000 de aplicări, în timp ce categoria 45+ rămâne un participant relativ timid la piața muncii, cu un număr de aplicări care depășește ușor 100.000. „Candidații care au trecut pragul de 45 de ani sunt, într-adevăr, cei mai stabili, iar dorința lor de a face o schimbare de carieră apare mult mai rar decât în rândul celorlalți candidați. Nici în perioadele în care piața este una foarte dinamică din punctul de vedere al angajărilor, nu îi vedem foarte dispuși să își schimbe locul de muncă. Pe de altă parte, această stabilitate este și unul dintre atuu-rile lor în ochii angajatorilor”, completează Roxana Drăghici.
În ceea ce privește nivelul de carieră la care se află, cei mai mulți candidați se încadrează în zona entry level (0-2 ani de experiență) și sunt urmați de mid-level (2 – 5 ani de experiență). Candidații aflați la primul job, seniorii (peste 5 ani de experiență) și managerii au fost cei mai reticenți în a-și căuta un nou job. „Cei care vor să se angajeze în această perioadă caută, în primul rând, stabilitate și vor să se asigure că fac acest pas pentru o companie solidă, care poate trece cu ușurință și peste o eventuală perioadă mai dificilă din punct de vedere economic. Acesta este unul dintre motivele pentru care 90% dintre aplicările lunii septembrie au mers către joburile de tip full time. Vedem tot mai puțini candidați care vor să lucreze part time (aceste joburi au strâns puțin peste 165.000 de aplicări) sau pe bază de proiect (15.000 de aplicări)”, comentează Roxana Drăghici.
În luna septembrie, cel mai mult s-a aplicat pentru joburile din București și Ilfov, care au adunat mai mult 630.000 de aplicări. Au urmat joburile postate de angajatorii din Cluj – Napoca și, pe locul al treilea, cu peste 142.00 de aplicări, cele remote. Clasamentul celor mai atrăgătoare orașe continuă cu Timișoara, Iași și Brașov.
Aproximativ 30.000 de joburi au fost postate în septembrie. În acest moment, pe eJobs.ro, sunt disponibile 27.000 de locuri de muncă.
Festivalul de Film Maghiar „Filmtettfeszt“, la Cinematograful „Arta“ din Arad
CulturaUltimele stiri 2 octombrie 2023 0
Trei filme maghiare, premiate la festivalurile internaționale, vor fi proiectate în perioada 4 – 6 octombrie la Cinematograful „Arta“ din Arad, în cadrul Festivalului de Fim Maghiar „Filmtettfeszt“, ediția 2023.
Filmele vor rula cu subtitrare în limba română.
Accesul la toate proiecțiile va fi liber, în limita locurilor disponibile.
Prima proiecție va avea loc miercuri, 4 octombrie 2023, de la ora 19.00, în sala mare. Este vorba despre filmul „Zanox – riscuri și efecte secundare“(r. Baranyi Gábor Benő). Primul lungmetraj al lui Benő Baranyi este o comedie cu trăsături romantice și SF.
Filmul nu este recomandat minorilor cu vârste mai mici de 15 ani.
Rachiurile de casă de origine dubioasă provoacă multe dureri de cap, dar călătoria în timp este posibilă cu medicamentul experimental Zanox. Ca urmare a unui experiment farmaceutic, Misi va putea călători în timp, dar numai dacă va bea dintr-un rachiu special de casă. Profitând de situația neobișnuită, Misi ia o inițiativă mai îndrăzneață cu Janka, de care este îndrăgostit de mult timp și încearcă să prevină o crimă. Cu toate acestea, nu te gândești la câte lucruri trebuie să fie la locul lor pentru a-ți face ziua cât mai bună, în timp ce combustibilul pentru călătoria în timp, rachiul de casă, se epuizează.
Cel de-al doilea film va fi proiectat joi, 5 octombrie, de la ora 19.00.
„Vrei să fii tăticul meu“ (r. Rohonyi Gábor, Vékes Csaba) este o comedie unică, cu elemente de fantasy, este povestea unei întâlniri neașteptate dintre un scriitor popular, dar lipsit de inspirație și fiul său necunoscut până atunci.
Povestea întortocheată, hilară și emoționantă a reuniunii lor subite și silite transcende până și granițele realității grație imaginației băiatului.
Filmul nu este recomandat minorilor cu vârste mai mici de 15 ani.
Ultima proiecție va avea loc vineri, 6 octombrie, de la ora 19.00.
Spectatorii vor putea să urmărească în ultima zi a festivalului filmul „Control“ (r. Antal Nimród), filmul care a câștigat premiul tinerilor la Cannes în anul 2004.
Filmul nu este recomandat minorilor cu vârste mai mici de 15 ani.
„Control“, de Antal Nimród, este unul dintre cele mai de succes filme maghiare din ultimele două decenii. Realizat într-o epocă dominată de filmele de artă, cineastul crescut în SUA, cu o experiență în producția de videoclipuri, a adoptat o abordare liberă și îndrăzneață a genurilor. „Control“ a fost prima peliculă maghiară filmată în întregime în metroul din Budapesta și, deși amestecă elemente de comedie, romantism, dramă socială și psihothriller, imaginile sale rămân echilibrate și incitante.
În tunelurile de metrou ale unei metropole anonime, niște controlori de bilete, confruntați cu disprețul călătorilor, încearcă să-și facă meseria uneori umilitoare, alteori periculoasă fizic. Cel mai misterios dintre ei este Bulcsú, un bărbat în jur de 30 de ani care, după ce a abandonat o carieră de inginer de succes, s-a refugiat în subteran și refuză să părăsească metroul chiar și după ce-și termină orele de lucru. Monotonia vieții sale de zi cu zi este tulburată doar de apariția unei fete gingașe și a unui criminal în serie care atacă pasageri.
Evenimentul este organizat de Centrul Municipal de Cultură Arad în colaborare cu Asociația Filmtett din Cluj Napoca.
Importanța publicității pentru afaceri din orice industrie a fost demonstrată încă din cele mai vechi timpuri, fiind esențial modul în care adaptezi mesajul la personalitatea brandului. Dacă până nu de mult o promovare eficientă părea imposibilă fără un buget impresionant, astăzi există soluții mult mai rapide și rentabile pe care le poți pune în practică dacă îți dorești o creștere garantată a vizibilității și a profitului totodată. Cere oferta ClickBrainiacs pentru servicii seo profesionale!
Prin ce se diferențiază serviciile SEO de publicitatea clasică?
Publicitatea plătită, oricare ar fi canalul utilizat pentru distribuirea mesajului, este o soluție eficientă, dar foarte costisitoare pentru a crește notorietatea unui brand. Totodată, aceasta poate deveni intruzivă în viața celui vizat prin simplul fapt că poate apărea în momente nepotrivite, atrăgând reacții negative.
SEO vine cu o abordare diferită prin care toate aceste minusuri sunt eliminate, fiind o variantă de comunicare, mult mai rentabilă din punct de vedere financiar, prin care mesajul este transmis în momente cheie. Mai exact, prin servicii SEO profesionale reușești să apari în fața potențialului consumator în momentul în care acesta realizează o căutare directă și este dispus să efectueze o achiziție.
Descoperă avantajele pe care le poate genera o strategie SEO bine realizată
Google este principalul motor de căutare utilizat la nivel mondial și primele trei rezultate generate în pagina de rezultate în urma unei căutări primesc mai mult de 50% dintre click-uri. SEO te ajută să ocupi o astfel de poziție organic, fără să fii nevoit să plătești sume exorbitante pentru a-ți atinge obiectivele de marketing.
Sporește vizibilitatea afacerii tale în mediul online
Digitalizarea comunicării este un atu pe care trebuie să îl exploatezi atunci când îți dorești să obții o creștere rapidă a business-ului tău. Prin SEO reușești să obții mai mult trafic pe site-ul afacerii tale într-un mod organic, ceea ce îți garantează o creștere rapidă a bazei de clienți și, implicit, a profitului.
Oferă acces la o bază mult mai largă de potențiali clienți
Dacă majoritatea acțiunilor de promovare le desfășurai în metode clasice, limitai foarte mult aria de influență, pentru că un brand care nu activează și în online este inexistent pentru o mare parte dintre potențialii clienți. În momentul în care implementezi o strategie SEO personalizată reușești să ajungi și la persoane care au nevoie de serviciile pe care le oferi, dar care poate că nu ar fi aflat niciodată de existența ta pe piață fără să le targetezi în mod direct.
Obține rezultate excelente cu bani puțini
SEO este poate una dintre cele mai rentabile soluții de promovare existente la ora actuală, pentru că bugetele care se alocă pentru o astfel de abordare pot fi personalizate în funcție de posibilitățile fiecărei companii. Poți adapta lunar suma pe care alegi să o investești pe servicii SEO, fără să existe un prag minim pe care să îl atingi. În acest mod , ai certitudinea faptului că poți să te orientezi către această soluție indiferent de stadiul financiar în care te afli la un moment dat, fără ca rezultatele să fie compromise.
Solicită acum o ofertă personalizată pentru servicii SEO Profesionale
Pentru a obține mai multe detalii despre modul în care SEO se pliază nevoilor afacerii tale, poți stabili în prealabil un meeting gratuit de 30 de minute cu unul dintre specialiștii ClickBrainiacs care îți va explica toate etapele care trebuie parcurse în proces, dar și rezultatele așteptate încă din primele săptămâni, totul în schimbul unui preț adaptat posibilităților și cerințelor tale.
Investește inteligent în promovarea brandului tău alături de ClickBrainiacs!
Alegerea celui mai bun plan de management pentru restaurantul tău implică o evaluare atentă a multor factori. Indiferent că ești un antreprenor la început de drum sau ai experiență în industria HoReCa, trebuie să iei în considerare cele mai noi strategii apărute pe piață.
Iată ce trebuie să faci pentru o manageriere eficientă a restaurantului
- Începe cu o analiză de piață
Primul pas în alegerea unui plan de management eficient pentru restaurantul tău este să înțelegi pe deplin piața în care activezi. Cercetarea de piață este cheia pentru a identifica nevoile și preferințele clienților tăi potențiali. Totodată, analiza concurenței îți oferă o perspectivă asupra a ceea ce funcționează în industrie și a tendințelor actuale.
Stabilește obiective clare
2. Un plan de management solid trebuie să fie ancorat în obiective clare. Ce încerci să realizezi cu restaurantul tău? Creșterea veniturilor, îmbunătățirea calității serviciilor, extinderea afacerii? Claritatea obiectivelor tale va orienta toate deciziile tale ulterioare.
3.Investește în personal
Indiferent cât de eficient este planul tău pe hârtie, el va fi la fel de bun ca echipa care îl implementează. Un personal bine pregătit și motivat este cheia pentru o operațiune fără probleme. Un mediu de lucru pozitiv și eficient este esențial pentru succesul continuu al restaurantului tău.
4. Monitorizează bugetul cu atenție
Bugetul este coloana vertebrală a oricărei afaceri. Stabilește un buget realist și monitorizează cheltuielile și veniturile în mod regulat. Asigură-te că gestionarea costurilor de aprovizionare și a stocurilor este eficientă pentru a reduce pierderile.
5.Menține calitatea alimentelor și a serviciilor
Aceasta este esențială în industria restaurantelor. Pregătește meniuri atractive și de calitate, supraveghează procesul de pregătire a mâncărurilor și asigură-te că serviciul oferit este constant de înaltă calitate.
6. Investește în marketing și promovare
O strategie de marketing eficientă este esențială pentru a atrage clienți. Folosește platforme online, rețele de socializare și alte canale pentru a promova restaurantul tău. De asemenea, fii deschis la feedback-ul clienților și al angajaților. Acesta poate oferi informații valoroase despre ce funcționează și ce trebuie îmbunătățit în operațiunile restaurantului tău.
7. Rămâi flexibil și deschis la schimbare
Într-o industrie în continuă schimbare, trebuie să fii deschis la adaptare. Nu există un plan de management universal perfect, ci trebuie să se potrivească specificului restaurantului tău și să răspundă la nevoile și cerințele în schimbare ale pieței.
Multe dintre aceste lucruri le poți face acum cu ajutorul tehnologiei! Software-ul online pentru gestionarea restaurantelor este un instrument esențial pentru antreprenorii din industria ospitalității. Poți alege softul de gestiune pentru restaurant de la Freyapos.ro și vei observa cum afacerea ta începe să prindă contur. Acesta poate îmbunătăți eficiența operațională, crește veniturile, oferi o experiență mai bună clienților și te ajută să monitorizezi mai bine costurile.
Așadar, ia în considerare sfaturile și informațiile de mai sus și alege să conduci un restaurant de primă clasă!
Sursă foto: Freepik.com