După o adresă a Primăriei Ghioroc şi un proiect de hotărâre asumat de viceprimarul Levente Bognar şi de consilierul local PDL Gheorghe Schill, au fost reintroduse câteva curse ale liniilor de tramvai 10 şi 12, între Piaţa Romană şi Vladimirescu, respectiv Ghioroc. Preşedintele organizaţiei municipale PNL Arad, Florin Galiş, consideră măsura ca fiind una benefică pentru locuitorii celor două comune care vin la şcoală sau la muncă în municipiu, însă se întreabă de ce nu este luată o decizie similară şi pentru miile de locuitori ai cartierului Micălaca.
„Foarte mulţi micălăceni s-au plâns de scoaterea liniei 8 de pe traseu, care reprezenta o legătură mai rapidă între Micălaca Zona 300 şi centrul oraşului. Problema este că un drum roata, cu linia 18, durează uneori o veşnicie, mai ales dacă tramvaiul staţionează minute bune în staţia de la Billa. Există nemulţumiri şi în cazul variantei transbordării în staţia Polivalentă (mult prea îngustă) sau Podgoria, unde o traversare a intersecţiei poate dura şi 3 minute din cauza semafoarelor. Să mai menţionăm că în aceeaşi situaţie este şi legătura dintre o altă zonă importantă a Aradului, Aurel Vlaicu, şi zona 300, unde de exemplu, mulţi studenţi se deplasează la Universitatea „Aurel Vlaicu”. În numele unei eficientizări a sistemului de transport în comun cu tramvaiele, administraţia a renunţat la unele trasee pentru a face economie, provocând disconfort arădenilor. Deşi primarul Gheorghe Falcă susţine că o prioritate a administraţiei pe care o conduce este dezvoltarea sistemului de transport în comun cu tramvaiele, Primăria nu face nici cel mai mic efort pentru a-i atrage pe arădeni să folosească tramvaiul în detrimentul maşinii personale. Unele linii s-au desfiinţat, tramvaiele s-au rărit, stau câte două minute la fiecare semafor şi vin la 15 minute sau unul după altul, în sistemul de procurare al biletelor este pur şi simplu haos. Toate aceste elemente fac din transportul în comun un sistem neprietenos, respins din păcate de mulţi arădeni”, a declarat Florin Galiş.
Preşedintele organizaţiei PNL Arad aşteaptă implementarea măcar a unor idei din Master Planul de trafic realizat de firma germană. „Să vedem cum va repara administraţia din răul deja făcut, cum ar fi staţiile mult prea înguste”, a arătat Galiş.
Florin Galiş anunţă faptul că PNL, cu ajutorul consilierului local Tiberiu Dekany, va urma exact paşii pe care i-au făcut Levente Bognar şi Gheorghe Schill pentru reintroducerea liniilor 10 şi 12. „Colegul nostru Tiberiu Dekany va depune un proiect pentru reintroducerea unor curse ale liniilor 8 şi 17. Dacă administraţia municipiului a fost sensibilizată de cerinţa locuitorilor din Ghioroc, sperăm să simtă acelaşi lucru şi pentru miile de micălăceni . Vom strânge şi semnături în acest sens”, a anunţat preşedintele PNL, organizaţia municipală Arad.
Am avut placerea si chiar bucuria de a ne intalni cu parintele de la Maraus, Ioan Tatar, o figura remarcabila, care ne-a prezentat un scurt istoric al satului, si din vorba-n vorba am reusit sa realizam un reportaj cu problemele de zi cu zi ale satului.
Se crede un zeu local, dar este un nimeni, tovarasul primar de la Curtici, Nicolae A. Anitei, a avut indrazneala, ca sa nu folosesc cuvinte urate (ex.nesimtirea), sa puna politisti de a interzice echipei noastre de filmare folosirea camerei. De fapt, fiind un adevarat narcisist al imaginii sale, adik se uita prea des in oglinda, primarul nu suporta criticile oamenilor si fereasca Domnu sa fie filmate lucruri care-i lezeaza imaginea.de bun gospodar, pe care crede ca o are. Drept urmare puterea lui sta in organul dreptatii, si anume politia locala.
Deputatul PSD Ciprian Luca critică dur atitudinea autorităţilor faţă de soarta a peste 56.000 de angajaţi ai CFR Marfă. În loc să se implice în elaborarea unei strategii de relansare a companiei prin atragerea unor contracte, specialiştii portocalii recurg şi de această dată la cea mai simplă măsură – de această dată constând în disponibilizarea a şase mii de oameni şi începerea privatizării.
Demnitarul arădean atrage atenţia asupra interesului pe care îl au angajaţii de a salva compania care le asigură un venit pentru familie si spiritul de solidaritate de care au dat dovadă acestia prin semnarea contractului colectiv de muncă valabil pentru anul 2011, care prevede protecţie pentru salariaţii care urmează să fie disponibilizaţi, prin sumele colectate din primele de vacanţă la care renunţă toţi angajaţii.
“Apreciem că actualul Guvern încearcă să finalizeze ceea ce a început Traian Băsescu pe vremea când era ministru al Transporturilor – distrugerea sistemului de căi ferate. Ca partid de Opoziţie putem doar să încercăm prin orice mijloace să împiedicăm Puterea să-şi ducă obiectivul la îndeplinire. Pe de altă parte, lucrăm deja la o strategie de reorganizare a tot ceea ce înseamnă activitatea pe calea ferată, elaborată împreună cu sindicatele, pe care o vom transpune în practică din prima zi de guvernare”, a conchis deputatul Ciprian Luca.
Nicolae Ioțcu, președintele Consiliului Județean Arad, a semnat joi, 17februarie 2011, predarea amplasamentului pentru începerea lucrărilor de construcție a noului pod peste râul Mureș. Studiul de fezabilitate a fost întocmit în septembrie 2009, iar termenul de execuţie a podului este 22 luni de la semnarea contractului, 3 luni pentru întocmirea proiectului tehnic, respectiv 19 luni pentru execuţie. Valoarea totală a proiectului este de 28.615.838, 36 lei, sursa de finanțare fiind Consiliul Județean Arad.
Prin construcția podului peste râul Mureș se va asigura legătura directă între oraşul Pecica, situat pe malul drept al râului şi localităţile de pe malul stâng al Mureşului: Felnac, Sânpetru German, Secusigiu, Satu Mare (pe DJ 682) şi în continuare spre localităţile din judeţul Timiş: Periam, Sânnicolaul Mare, Cenad, Igriş, respectiv cu localităţile din aval pe malul drept al Mureşului: Semlac, Șeitin, Nădlac (pe DJ 709D). Se estimează un număr de peste 45.000 de locuitori care vor beneficia de construcţia acestui pod, urmărindu-se ca investiția să se realizeze în condiţii tehnico-economice şi financiare cât mai avantajoase.
,,Investiția ‹Pod rutier peste râul Mureș pe DJ 709 E km 3+160 Pecica – Sânpetru German› este deosebit de importantă și necesară pentru locuitorii de pe cele două maluri ale Mureșului, contribuind la creșterea nivelului de trai al cetățenilor, va asigura confort și siguranță în trafic precum și scurtarea timpului de transport dintre localități. În prezent traversarea râului Mureș se realizează cu bacul, în condiții deosebite și periculoase pentru cetățeni”, a declarat Nicolae Ioțcu, președintele Consiliului Județean Arad.
Prin construirea podului, traseul Pecica – Sânpetru German se scurtează cu 38,45 km (47,65-9,2 km) faţă de parcursul Pecica – Arad – Felnac – Sânpetru German. De asemenea, în perioada de exploatare a podului (120 de ani) impactul asupra mediului este benefic prin reducerea emisiilor de noxe și praf. Timpul de traversare a Mureşului se estimează a se realiza în doar 35 secunde, în prezent traversarea râului Mureș se realizează cu bac-ul într-o perioadă de timp cuprinsă între 10-30 minute și se va asigura o securitate și siguranță mai mare pentru cetățeni, prin creșterea siguranței în exploatare și scaderea probabilității eventualelor accidente.