Preşedintele Filialei Teritoriale PNL Arad, Ioan Cristina, consideră că decizia Parchetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în cazul Robertei Anastase ridică semne de întrebare serioase cu privire la independenţa şi corectitudinea justiţiei. Însăşi credibilitatea justiţiei în România este pusă sub semnul întrebării de asemenea decizii, este de părere Ioan Cristina. „Statul de drept nu mai există de mult în România. Actuala putere foloseşte instituţiile statului ca instrumente în interes propriu şi împotriva adversarilor politici”, a declarat Cristina.
„În virtutea dreptului la liberă exprimare şi în calitate de cetăţeni care doresc să trăiască într-un stat democratic, bazat pe separaţia puterilor, nu într-un regim autoritar, nu putem să nu ne întrebăm de ce imaginile pe care le-a văzut o ţară întreagă, cu Roberta Anastase numărând 170 în loc de 80, nu au fost luate în calcul. În schimb, s-au invocat chichiţe procedurale şi explicaţii tehnice pentru ca aceasta să fie absolvită de răspundere. Cum mai pot avea cetăţenii încredere în justiţie şi ce credibilitate mai pot avea instituţiile a căror menire este să facă dreptate şi să aplice legea, după asemenea decizii?”, s-a întrebat liderul liberalilor arădeni.
Ioan Cristina a mai declarat că singurele preocupări ale PDL sunt cum să folosească instituţiile statului ca instrumente în slujba sa şi împotriva adversarilor politici şi ce diversiuni să mai pună la cale pentru a abate atenţia publicului de la problemele reale ale ţării.
Ministrul Administraţiei şi Internelor, Traian Igaş, a dispus ieri, 18 iulie a.c., efectuarea de verificări de către Corpul de Control al ministrului la unităţile medicale ale MAI din judeţele Gorj, Dolj, Constanţa, Vrancea şi Braşov, după ce 9 candidaţi la admiterea în Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” au fost respinşi la vizita medicală pentru neîndeplinirea condiţiilor de înscriere la concurs.
Precizăm că ieri, 18 iulie a.c., în prima zi a probelor eliminatorii, la contravizita medicală au fost identificaţi nouă candidaţi care nu îndeplineau criteriile de selecţie, situându-se sub baremul de înălţime (6 fete) sau având afecţiuni oftalmologice (3 băieţi). Iniţial, cei 9 candidaţi fuseseră declaraţi apţi de către unităţile medicale teritoriale pentru înscrierea la admiterea la Academia de Poliţie.
Amintim că, anterior demarării procesului de admitere în unităţile de învăţământ ale Ministerului, ministrul Traian Igaş a cerut ca examinarea candidaţilor să se realizeze cu obiectivitate, corectitudine şi cu respectarea cu stricteţe a regulamentelor specifice. Prin Ordin al ministrului, anul acesta a fost interzisă acordarea de derogări de la condiţiile şi criteriile stabilite pentru recrutarea candidaţilor. De asemenea, ministrul Igaş a dispus instalarea de camere video în toate sălile în care se desfăşoară examinarea. Procesul de admitere este observat şi monitorizat de reprezentanţi ai Direcţiei Generale Anticorupţie, Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internă şi ai Corpului de Control al ministrului.
Am observat că pentru a acoperi unele abuzuri, mai mărunte sau mai mari, angajaţii Consiliului Judeţean Arad sunt puşi de către şefii lor să sfideze orice logică. De exemplu, am văzut că domnul vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, domnul Adrian Ţolea, a primit în dar o cotă de carburant de 150 de litri lunar pentru autoturismul de serviciu pe care îl conduce, un Ford Mondeo cu numărul de înmatriculare AR 11 CJA. La un preţ uşor sub cel de astăzi al benzinei, să spunem 5,4 lei litrul, înseamnă că benzina domnului Ţolea costă Consiliul Judeţean Arad 810 lei. Oare câţi dintre angajaţii Consiliului Judeţean mai primesc aceşti bani în mână? Destul de puţini!
Dar pentru că spuneam că angajaţii CJA sunt puşi să “ne omoare” cu logica, iată cum au motivat alocarea aceasta de combustibil. “Având în vedere transferul autoturismului Audi A6, având numărul de înmatriculare AR 10 CJA, din parcul auto propriu al Consiliului Judeţean Arad în gestiunea şi dotarea parcului auto al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă al Judeţului Arad, se impune alocarea unei cote de carburant pentru autoturismul Ford Mondeo, cu numărul de înmatriculare AR 11 CJA.” Totuşi, ce are un autoturism cu celălalt? În ce lege scria că trebuie neapărat să fie distribuită cota de carburant? Este clar un abuz al domnului Ţolea, care a cerut cu tupeu să i se aloce aceşti litri de carburant.
Dar cât se poate deplasa domnul Ţolea cu cei 150 de litri? Ar însemna cam 3 plinuri de benzină, să zicem vreo 6-7 drumuri pe lună între Arad şi Hălmagiu. Să se deplaseze oare chiar atât de des şefii CJA cu maşina lor de serviciu în judeţ, în interesul instituţiei pe care o reprezintă şi care îi plăteşte? Nu, maşinile şefilor CJA se află la discreţia lor, iar de obicei primarii sunt cei care vin la Arad dacă e de rezolvat o problemă în teritoriu. Ioţcu, Ţolea sau Drăgan folosesc maşinile de serviciu în interesul PDL, când se deplasează pe la toate acţiunile lor electorale şi le mai folosesc şi în scopuri strict personale! Fac un apel, atât conducătorilor Consiliului Judeţean cât şi celorlalţi şefi de instituţii arădene să folosească în mod chibzuit resursele instituţiilor, având în vedere că încă nu am depăşit nici o criză. Maşinile de servici ale Consiliului Judeţean trebuie folosite strict în interesul instituţiei, nu în interesul PDL sau al politicienilor ce conduc vremelnic această instituţie! (comunicat PNL)
S-a incheiat sesiunea de depunere a dosarelor de finanţare în cadrul Programului ,,Casa Verde’’
Curiozitati 19 iulie 2011 0
La data de 15.07.2011 s-a încheiat sesiunea de depunere a dosarelor de finanţare în cadrul Programului ,,Casa Verde” – persoane fizice.
De la 1 iunie 2011, de când a devenit operaţional acest Program şi până la 15 iulie 2011, s-au depus la APM Arad un număr de 638 dosare de finanţare, în valoare de 3.837.707,93 lei.
Majoritatea celor care au solicitat finanţare nerambursabilă intenţionează să-şi instaleze panouri solare, existând 550 solicitări. Pentru instalarea pompelor de căldură, APM Arad a înregistrat 13 solicitări, iar pentru instalarea centralelor termice pe bază de peleţi, brichete, tocătură lemnoasă precum şi orice fel de resturi şi deşeuri vegetale, agricole, forestiere, silvice au fost depuse 75 dosare de finanţare.
Fondul de 2.129.937 lei alocat judeţului nostru a fost epuizat în primele 3 săptămâni de la demararea Programului.
După 15.07.2011 se va realiza o redistribuire a fondurilor între judeţe, în sensul că sumele rămase disponibile în unele judeţe se vor redistribui în judeţele unde solicitările sunt mai mari decât valorile repartizate iniţial.
După depunerea dosarului de finanţare, solicitanţii sunt rugaţi să urmărească site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu (www.afm.ro) pentru a afla dacă li s-a aprobat dosarul de finanţare, întrucât au doar două luni la dispoziţie pentru semnarea contractului de finanţare nerambusabilă, după data publicării pe site‑ul AFM a listei dosarelor de finanţare aprobate.
Modul în care instituţia prefectului din judeţul Arad organizează examinarea în vederea obținerii permisului de conducere, reprezintă o sfidare atât la adresa cursanţilor cât şi la adresa instructorilor auto.
„Departamentul Transporturi din PSD Arad a analizat condiţiile oferite în Arad şi propune câteva măsuri prin care se pot oferi condiţii mult mai bune contribuabililor. Colegii noştri au arătat că la Timişoara condiţiile în care se desfăşoară examenul sunt net superioare celor de la Arad. Dacă cei din Timişoara pot să îşi respecte contribuabilii, considerăm că instituţia prefectului şi celelalte instituţiile din Arad pot și trebuie să-i respecte pe arădeni” a spus Dorel Căprar, preşedintele PSD Arad.
În ceea ce priveşte condiţiile pentru susţinerea examenului teoretic, PSD Arad propune ca susţinerea examenului în vederea obţinerii permisului de conducere să se facă în maxim 15 zile de la data în care s-au finalizat cursurile. „În acest sens dorim ca S.P.C.R.P.C.I.V. – Prefectura Judeţului Arad să stabilească în momentul programării ziua şi ora conform unui grafic afişat pe pagina de internet şi la intrarea în instituţie, aşa cum se întâmplă la Timişoara. De exemplu, se întâmplă ca un cursant să vină de la Vârfurile (120 km) sau Petriş (110 km), programat conform modului de organizare din prezent pentru ora 8, însă el intră la susţinerea examenului după ora 12 sau uneori chiar şi la ora 13. Această persoană s-a trezit la ora 3 dimineaţa să prindă trenul de ora 4 sau ora 5 în aşa fel încât să ajungă la ora 8 la Arad. Cursantul este nevoit să aştepte 4-5 ore. În varianta pe care o propunem, persoana respectivă va fi programată la ora 12 şi va aştepta doar 30 – 45 de minute până intră la examinare. Vom elimina astfel stresul candidatului, timpul pierdut de candidat, vom câştiga respectul contribuabilului, lucrul cel mai important” a spus Daniel Irimia, profesor de legislaţie rutieră.
PSD Arad propune ca programarea celor respinşi pentru un nou examen să se facă în aceeaşi zi în care cursantul a fost respins, ţinându-se seama de modul cum se practică în alte județe și de prevederea legală de a nu putea da examen mai repede de 15 zile de la data ultimului examen. În acest fel s-ar elimina pierderea unei zile de lucru pentru acea persoană, s-ar economisi bani pentru transport, etc. În prezent se lucrează în detrimentul contribuabilului, deoarece pentru programare trebuie să vină personal după 15 zile de la data în care a susţinut ultimul examen. Astfel, timpul pierdut şi cheltuielile de deplasare ar fi eliminate.
Şi în cazul examinării practice se impune o programare pe persoană, dată, oră, loc, deoarece spaţiul în care aşteaptă la ora actuală cursanţii să fie examinaţi nu îndeplineşte condiţiile minimale: nu există un grup sanitar, doar o cabină de plastic pe post de toaletă publică folosită de toate persoanele indiferent de sex, fără apă, fără săpun, fără hârtie igienică! „Nu există o sală de aşteptare, nici cel puţin o copertină unde să te adăposteşti de intemperii, că «iarna nu-i ca vara», cum a zis marele conducator de ţară. La ora actuală candidaţii în vederea obţinerii permisului de conducere la proba practică stau pe un gărduleţ ca ciorile, deoarece nu sunt bănci sau scaune, aşteptând examinatorii ce sunt aduşi de maşina serviciului comunitar ca şi detinuţii şi urmăriţi ca nu cumva să poarte o discuţie cu vreo persoană” a declarat Daniel Irimia.
Cursanţii care susţin proba practică sunt convocaţi de S.P.C.R.P.C.I.V. Arad în parcarea aeroportului Arad, drumul pe jos de la staţia de tramvai din dreptul cimitirului Pomenirea şi până la aeroport fiind de aproximativ 1,5 km. Cum nu toţi îşi permit să ia un taxi, drumul îi oboseşte foarte tare pe cursanţi, care trebuie apoi să aştepte ore în şir în picioare. „Traseul de examinare nu este semnalizat corespunzător, lipsesc marcajele longitudinale, transversale, de ghidare şi laterale. Echipajul format din examinator şi cel examinat se orientează după «busola sovietică». Sunt multe alte probleme care ar trebui rezolvate: starea carosabilului, estetica semnalizării rutiere, dar cea mai importantă problema ar fi crearea unui spaţiu destinat special pentru examinări, cum au realizat vecinii noştri timişoreni” a încheiat Daniel Irimia.
Comisia pentru Cultură şi Educaţie din Parlamentul European a votat, de curând, amendamentele la mai multe proiecte de raport. La trei dintre acestea, europarlamentarul Iosif Matula a depus amendamente care au şi fost votate cu majoritate de voturi. Acestea au vizat, în principal, sistemul şcolilor europene, platforma europeană de combatere a sărăciei şi a excluziunii sociale şi o agendă pentru noi comptetenţe şi noi locuri de muncă.
În ceea ce priveşte sistemul şcolilor europene europarlamentarul arădean a depus un amendament prin care „atrage atenţia asupra necesităţii de a creşte compatibilitatea programei Şcolilor Europene cu sistemele naţionale de educaţie, în vederea facilitării reintegrării rapide a elevilor la întoarcerea în ţara de provenienţă”.
La Platforma europeană de combatere a sărăciei şi a excluziunii sociale Iosif Matula a atras atenţia asupra necesităţii de a elabora programe integrate adresate populaţiilor nomade, pentru a le facilita accesul la educaţie, sănătate şi asigurări sociale.
„În Uniunea Europeană, care se numără printre cele mai bogate regiuni ale lumii, există totuşi peste 80 de milioane de persoane expuse riscului sărăciei, printre care 20 de milioane de copii şi 8% din populaţia activă. Deşi combaterea sărăciei şi a excluziunii sociale reprezintă în esenţă o responsabilitate a guvernelor naţionale, Uniunea poate totuşi să joace un rol important în ceea ce priveşte sensibilizarea, coordonarea şi finanţarea”, afirmă Iosif Matula.
De asemenea, europarlamentarul arădean a ţinut să facă precizări şi pe marginea noilor comptetenţe şi a noilor locuri de muncă.
„Există în prezent peste 23 de milioane de şomeri în UE, ceea ce reprezintă 9,5% din populaţia activă, fapt care are implicaţii grave pentru creşterea economică şi asistenţa socială în Europa. Tot la fel de îngrijorătoare sunt şi dificultăţile întâmpinate de unii angajatori la recrutarea personalului, în special pentru posturi cu calificări înalte. Trebuie să oferim oamenilor stimulentele necesare pentru a-i ajuta să îşi actualizeze competenţele, să asocieze mai mult educaţia şi formarea profesională cu munca, să îşi dezvolte un amestec adecvat de aptitudini şi să anticipeze mai eficient care vor fi competenţele necesare în viitor”, a precizat acesta.
Aurel Mătiuţ, directorul Direcţiei Regionale pentru Accize şi Operaţiuni Vamale Timişoara s-a retras acasă, la Arad, unde se va afla pentru 2 luni de zile la comanda Direcţiei Vamale Interjudeţene Arad, după ce a invocat motive medicale care ar fi determinat detaşarea sa. El neagă faptul că dosarul deschis la DIICOT Timişoara şi declaraţiile mai multor subordonaţi care-l acuză că făcea parte din „piramida şpăgilor din vămi” ar fi motivele pentru care a părăsit tronul vămilor din vestul ţării.
Algoritmul politic portocaliu şi ambiţia primarului arădean, Gogu Falcă, l-au împins pe Relu Mătiuţ la şefia Direcţiei Regionale Timişoara, cea care are în subordine activitatea vamală din judeţele Timiş, Arad şi Caraş-Severin, la puţin timp după alegerile generale din 2008. Acuzat de sanatorul Valer Marian că face parte din „banda primarului de Arad”, Mătiuţ a negat constant acest lucru.
„Care bandă domnule, am probleme de sănătate. V-am lăsat vama acolo la Timişoara. Am patru stenturi implantate. Colegul de la Vama Arad şi-a dat demisia, iar eu am făcut cerere ca să mă întorc acasă, la Arad. Pentru mine şi sănăptatea mea e mai bine”, a declarat, pentru cotidianul.ro, Aurel Mătiuţ. El nu a invocat probleme medicale înaintea dasantului DNA, de la Moraviţa şi nici in perioada in care contrabanda cu ţigari de pe la magazinele duty free din vămi funcţiona ca ceasul.
Periada de aproape doi ani cît Mătiuţ s-a aflat la conducerea vămilor din Banat rămîne cea mai neagră din întreaga sa istorie, după ce zeci de lucrători vamali au fost arestaţi şi trimişi în judecată sub învinuirile de asociere în vederea săvârşirii de infracţiuni, luare de mită, sau complicitate la luare de mită. Întrebat ce regretă mai mult, că a aceptat să preia conducerea direcţiei de la Timişoara, sau că o părăseşte pe uşa din dos, Mătiuţ s-a rezumat să mai spună: „Hai să terminăm aici convorbirea”, lucru pe care l-a şi făcut.
La timona Direcţiei Regionale Timişoara a fost desemnat, pentru o perioadă de două luni, Nicolae Stoican, un etern număr doi în ierarhia vamală locală. Postul pe care acum a fost detaşat Stoican nu poate fi scos însă, la concurs pentru că acesta are un titular în persoana lui Gabriel Moldovan. Acesta la rîndul său este detaşat, cu propriul acord, în funcţia de şef al Direcţiei Vamale Interjudeţene Timişoara. Odată cu plecarea bruscă a lui Mătiuţ de la Timişoara, un pion important din „banda lui Falcă” s-a defectat. El rămâne totuşi pe tabla de şah a corupţiei din vămi imaginată de sindicalistul, Pro Lex, Vasile Lincu şi în atenţia procurorilor DIICOT Timişoara, care l-au acuzat de favorizarea infractorului, într-un dosar de contraband cu ţigări.
(Sursa: Cotidianul.ro)
Florin Galiş, preşedintele pe municipiul Arad al PNL, face nişte precizări legate de ultimele zvonuri privind rezultatele sondajelor de opinie comandate de ACD şi PSD pentru stabilirea candidaţilor comuni. „Colegii mei din PNL şi din USL au vorbit despre un posibil avans al primarului Gheorghe Falcă în ceea ce priveşte încrederea arădenilor, faţă de celelalte persoane politice care au intrat în sondaj. Dincolo de aspectele tehnice care merită subliniate, precum faptul că Gheorghe Falcă este un politician foarte cunoscut după cei peste sapte ani de mandat și puncteayă anumite realiyări față de perioada anterioară, consider că mai trebuie să ţinem cont de câteva aspecte. Colegul meu, deputatul Mihai Calimente, a vorbit deja săptămâna trecută de discrepanţa dintre starea materială afişată între Falcă versiunea 2011 şi Falcă versiunea 2004, timp în care a ocupat cea mai importantă funcţie publică din oraşul nostru. Să ne amintim însă de acea piatră de moară ce atârnă greu de gâtul lui Gheorghe Falcă: procesul de corupţie judecat acum la Alba Iulia, acolo unde l-au mutat procurorii de frica unor imixtiuni politice în actul de justiţie. Procurorii au considerat, deci, că primarul Aradului este dispus să se comporte într-atât de abuziv încât să îşi permită influenţarea actului de justiţie! Iată, procurorii nu au avut încredere în buna credinţă a lui Gheorghe Falcă. La fel şi colegii săi de partid! Să nu uităm motivul pentru care primarul Aradului nu este acum acolo unde şi-a dorit cu atâta ardoare să fie: la cârma naţională a PDL. Falcă nu a fost considerat destul de integru pentru PDL. De ce s-ar califica atunci, moralmente vorbind, pentru orice funcţie publică, dacă cei din propriul său partid nu au mai vrut să se afişeze alături de domnia sa?” – arată Florin Galiş.
„Totuşi, nu mi-aş dori ca încrederea arădenilor în Gheorghe Falcă să fie influenţată în mod decisiv numai de deciziile judecătorului Tribunalului Alba Iulia. Trebuie să analizăm mai adânc ceea ce s-a făcut în acest oraş în ultimii opt ani. Să vedem lipsa de viziune, carenţa de calitate a lucrărilor publice, întreţinerea firmuleţelor de partid prin contracte publice cu Primăria, degradarea vieţii şi instituţiilor culturale, sportive etc. Mesajul meu către arădeni este unul prin care doresc încă o dată să amintesc că există alternativă, că nu sunt conduşi de un om providenţial – aşa cum există pretenţia din partea lui Gheorghe Falcă şi a camarilei sale. Dimpotrivă, cu oameni noi la conducerea oraşului acesta va avea mult mai multe şanse să prospere, iar oamenilor să le fie mai bine. Să nu uităm şi pe cine mai reprezintă Gheorghe Falcă: partidul care a tăiat pensiile, salariile, ajutoarele de şomaj, sănătatea, educaţia, partidul care doreşte să ne desfiinţeze judeţul”, a conchis Florin Galiş. (comunicat PNL Arad)