News Arad

Stiri si reportaje din judetul Arad

Iustin Cionca:  „Plantăm și decorăm un brad de 12 metri înălțime, în fața Consiliului Județean Arad”

Consiliul Județean Arad a comandat bradul de Crăciun care va orna platoul din fața instituției. Este vorba despre un brad natural, care va fi plantat zilele acestea și va fi punctul central de interes al evenimentelor prilejuite de sărbătorile de iarnă, la Consiliul Județean.

Bradul are înălțimea de 12 metri. El a fost deja încărcat și pregătit pentru transport, în Olanda, iar astăzi a început amenajarea spațiului unde va fi amplasat.

Anul acesta, pentru prima oară, Consiliul Județean va organiza propriul său târg de Crăciun. Evenimentul va avea loc în fiecare sfârșit de săptămână, începând cu 22 noiembrie. Tot în 22 noiembrie este programată și pornirea iluminatului de sărbătoare, informează președintele Iustin Cionca.

„Pregătim un decor frumos, cu mai mulți brazi, cu puncte de atracție, cu căsuțe frumos împodobite. Am discutat deja cu mai mulți primari din județ, ca în unele zile să recreăm aici, la Consiliul Județean, atmosfera Crăciunului de acasă, după care fiecare dintre noi simte un dram de nostalgie”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.

Pomul de Crăciun din cetină, care a ornat platoul Consiliului Județean în anii trecuți, va fi păstrat și amplasat și el, pentru întregirea decorului de sărbători.

Read more
Proba practică pentru obținerea permisului categoria B va putea fi susținută în 16 și 17 noiembrie, sâmbătă și duminică

      În scopul reducerii timpului de programare la proba practică a examenului pentru obținerea permisului de conducere, Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Arad va asigura examinarea candidaților pentru proba practică a examenului pentru obținerea permisului de conducere categoria B și în zilele de 16 și 17 noiembrie, sâmbătă și duminică.

Astfel, începând cu data de astăzi, 06.11.2024, ora 09:30, candidații declarați „admis” la proba teoretică se vor putea programa la ghișeu, în limita locurilor disponibile, pentru examinarea la proba practică pentru obținerea permisului de conducere, la categoria B. Programarea se va putea efectua și de către școlile de conducători auto prin utilizarea aplicației informatice pusă la dispoziție gratuit, pe bază de protocol, de către Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări.

Read more
Administrația Națională ”Apele Române” reia procedura de licitație  pentru 25 de perimetre din mediul marin

În urma derulării procedurii de licitație publică reprezentând scoaterea la închiriere a 28 de perimetre din mediul marin (prima etapă), au fost adjudecate trei perimetre, respectiv 30% dintre cele pentru care s-au depus oferte. Pentru fiecare perimetru scos la închiriere a fost nevoie de cel puțin două oferte valabile, conform legislației în vigoare.

Astfel, au fost declarați trei câștigători care au închiriat pentru o perioadă de 20 de ani, trei perimetre (3,12,13) în total de 17,5 hectare, cu un preț de pornire de 0,04 lei/mp/lună, respectiv de 0,06 lei/mp/lună, reprezentând activități pentru cultivarea resurselor acvatice în regim natural (1 perimetru – nr. 13), respectiv furajat convențional (2 perimetre- 3,12) conform ”Anunțului de atribuire”.

În cadrul procedurii desfășurate, au fost depuse 20 de oferte pentru aproximativ 40% din perimetrele scoase la închiriere. Având în vedere faptul că, pentru o parte dintre ofertele depuse documentația a fost incompletă, autoritatea contractantă, respectiv Administrația Națională ”Apele Române”, a oferit clarificări asupra inadvertențelor din cadrul documentațiilor depuse spre evaluare.

Pentru perimetrele care nu au fost adjudecate, Administrația Națională ”Apele Române” reia procedura de licitație publică, detaliile de participare fiind comunicate prin ”Anunțul de participare”.

Astfel, în această a doua etapă, sunt scoase la închiriere un număr de 25 de perimetre (rămase disponibile după prima etapă), echivalentul a 148,5 de hectare. Acestea pot fi vizualizate pe site-ul: www.rowater.ro, la secțiunea „Activitatea Instituției- Licitații- Mediu Marin- 2. Perimetre Mediu Marin (arhiva.ZIP) 

Perioada de închiriere a bunurilor imobile este de 20 ani, în acord cu prevederile Hotărărârii Guvernului nr. 183/2020 privind aprobarea închirierii unor bunuri imobile proprietate publică a statului. Ofertele pot fi depuse până în data de 26 noiembrie, ora 16.30 (data-limită), în original, la sediul Administrației Naționale ”Apele Române”, strada Ion Câmpineanu nr. 11, etajul 5 (sediul Union Business Center), cu respectarea programului de lucru al instituției (luni-joi: 8.00-16.30, vineri: 8.00-14.00).

Autoritatea contractantă, Administrația Națională „Apele Române” (ANAR), asigură accesul direct, nerestricţionat şi deplin prin mijloace electronice la conţinutul documentaţiei de atribuire.

Astfel, operatorii economici pot solicita și obține gratuit documentația aferentă fiecărui perimetru la adresa de e-mail: [email protected]. Orice solicitare de clarificări privind documentaţia de atribuire poate fi transmisă la adresa de e-mail: [email protected] până în 12 noiembrie, ora 16.30 (data-limită). Răspunsurile vor fi comunicate tuturor solicitanților în perioada 13-18 noiembrie, ora 14.00, fiind ulterior publicate și pe site-ul www.rowater.ro, în secțiunea ”Licitații – Mediu Marin”.  

Datele deschiderii ofertelor sunt:

  • 11.2024 pentru perimetrele:1, 2, 4, 5, 6, 7, 8,16,17,18,19,20;
  • 11.2024 pentru perimetrele: 9, 10, 11, 14, 15, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28.

Ofertantul trebuie să constituie garanţia pentru participare la licitaţia de închiriere care reprezintă 10% din valoarea de pornire a chiriei anuale, fără TVA, pentru perimetrul care face obiectul licitaţiei.

Garanţia de participare la licitaţie poate fi constituită sub forma:

  • unei scrisori de garanţie bancară eliberată de o bancă din România în favoarea unității locatoare, întocmită cu respectarea dispozițiilor Art. 2321 din Codul Civil;
  • unui ordin de plată în contul autorității contractante – Administrația Națională APELE ROMÂNE, confirmat prin extras de cont.

Contul autorității contractante este: RO44TREZ7005005XXX001409, CIF18207646.

Read more
Trei din zece români vor să cheltuie cel puţin 1.000 de lei de ”Black Friday”

O treime dintre români au în plan să cheltuie minimum 1.000 de lei, cu ocazia „Black Friday 2024”, însă peste 43% susţin că nu au bani puşi deoparte, ci se bazează pe salariu sau pe împrumuturi, arată un studiu de specialitate, dat publicităţii miercuri.

Conform datelor prelucrate de tbi bank, aproape 53% dintre români s-au pregătit pentru a intra în febra reducerilor din „Vinerea Neagră”. Deşi cei mai mulţi au în plan să cheltuie o sumă semnificativă (cel puţin 500 de lei), valoarea este comparabilă sau chiar mai mică decât anul trecut pentru 72% dintre consumatori.

Astfel, o treime vor să cheltuie cel puţin 1.000 de lei, peste 43% nu au însă bani puşi deoparte şi se bazează fie pe salariul din luna octombrie, fie plănuiesc să se împrumute.

Totodată, opt din zece (83%) dintre respondenţi urmăresc evoluţia preţurilor înainte de „Black Friday”, iar peste 30% spun că monitorizează produsele dorite cu mai mult de o lună înainte.

După părerea a circa 36% din totalul celor chestionaţi, reducerile din 2024 vor fi mai mici decât anul trecut, în timp de doar 10,2% se aşteaptă la reduceri mai mari.

De asemenea, 42% dintre respondenţi caută cel mai mic preţ pentru produsele de care au nevoie, 37,7% aleg să cumpere ce îşi doresc doar dacă preţul este la nivelul dorit, în timp ce 20,5% vor face achiziţii doar dacă reducerea este una substanţială. În acelaşi timp, 58,5% vor alege să cumpere ceva doar dacă discountul este de cel puţin 30%.

Datele tbi credit arată că printre produsele pe care românii au în plan să le cumpere de „Black Friday” se află: electronice (40,5%), electrocasnice (39,2%), IT (27,8%), fashion (18,4%), home&deco (13,1%), beauty (11,7%), alimente şi băuturi (10,5%) şi jucării (9,3%).

În acest context, aproape trei sferturi dintre cumpărători (72%) vor produse de care au nevoie personal sau în casă, 28,1% vor să cumpere cadouri de Crăciun, 27,5% vor să achiziţioneze diverse cadouri pentru familie şi prieteni, iar aproape 20% vor produse cu valoare mare, pe care plănuiau să le achiziţionez în acest an, dar aşteptau ofertele de „Black Friday”.

Sondajul tbi bank a fost realizat în luna octombrie a acestui an, la nivel naţional, prin platforma iVox, pe un eşantion total de 1.171 utilizatori de Internet din România, dintre care peste 48% femei, iar aproape 39% cu un venit net mai mare de 5.000 de lei. AGERPRES

Read more
UTA își pierde căpitanul: Benga va reveni abia anul viitor!

UTA a terminat turul pe locul 11 în SuperLigă și e mai aproape de locurile de baraj pentru menținerea în SuperLigă decât de zona play-off. Mai mult, arădenii încep partea a doua a sezonului cu trei meciuri foarte grele,  deplasări la București, cu Rapid și la Cluj cu liderul Universitatea, iar între ele joc acasă cu Universitatea Craiova. Mircea Rednic are la dispoziție doar doi fundași centrali de meserie, Florent Poulolo și Ibrahima Conte. Și asta pentru că Alexandru Benga are o accidentare mai gravă decât ceea ce se credea inițial.

Din ultimele investigații, mușchiul aductor al fotbalistului de 35 de ani ar fi rupt, iar asta înseamnă o absență îndelungată de pe gazon. UTA își pierde căpitanul pentru tot restul anului 2024 și probabil și pentru începutul lui 2025. Mai sunt în acest an 6 meciuri de campionat și două de Cupă, iar în ianuarie se va deschide perioada de transferuri și cu siguranță UTA va aduce cu siguranță încă un fundaș central.

În schimb, a reapărut Cristian Mihai, care suferise o comoție forte la meciul cu Buzăul. Medicii i-au recomandat trei săptămâni de pauză de la un efort, dar acum e aproape de revenire. UTA pregătește deplasarea de sâmbătă, ora 21, cu Rapid, unde va mai lipsi portarul Iliev, tot mai aproape de o despărțire de UTA.

Read more
Vis de antreprenor condimentat cu ”Signiture dish” la restaurantul Sabor din Arad

Un proiect a fost inițiat de Metro și industria HoReCa, menit să aducă un gust aparte în farfuriile clienților, cu rețete mai neobișnuite și mai tentante decât micul și grătarul românesc.

Restaurantul Sabor a fost gazda unui bucătar renumit în domeniul HoReCa, chef Dexter, care ne-a prezentat un ”Signiture dish” axat în special pe carnea de vițel, gătită în sânge, un preparat nu prea obișnuit pentru români, dar foarte delicios. Mușchiul de vită a fost preparat rapid, 5-6 minute, pentru ca savoarea din interior a cărnii crude să prindă arome. Chef Dexter, sau Bogdan Alexandrescu, a preparat live pentru un public curios de arta culinară. Normal, mușchiul de vită a avut ca și garnitură un tort de cartofi și brânză, garnisit cu hribi și trufe, o adevărată artă gastronomică.

O seară cu adevărat plăcută și relaxantă, proiectul Metro și industria HoReCa a ales Aradul, printre cele 11 orașe, ”În luna noiembrie, facem un pas în plus pentru susținerea industriei HoReCa. METRO aduce în restaurantele clienților noștri o experiență culinară deosebită: preparate speciale, create de chefi renumiți din România. Fiecare Chef invitat a conceput un Signature Dish exclusiv pentru meniurile locațiilor selectate, un preparat menit să atragă clienți dornici de experiențe noi și memorabile. Acest dish unic aduce o notă de originalitate meniurilor și transformă fiecare masă într-o poveste de împărtășit” a comunicat Metro. deliciul-viciilor.ro

Read more
Cum să montezi corect un sac de box în spațiul tău de antrenament acasă?

Antrenamentele la sacul de box îți permit să lucrezi la tehnică și postură, astfel încât să devii mai bun la sportul pe care îl practici. De asemenea, aceste sesiuni de pregătire generează beneficii variate pentru sistemele cardiovascular, metabolic și respirator. În plus, reprezintă un mod de a antrena sigur și eficient, oriunde te-ai afla.

Dacă vrei să-ți cumperi un sac de box pentru acasă, este important să știi cum trebuie montat corect, raportându-te la factori precum înălțimea tavanului sau tipul de echipament pe care îl comanzi. Află mai multe despre toate acestea în cuprinsul acestui articol și organizează-ți mult mai eficient programul de antrenamente la sac.

Specificul sacului de box

Sacul de box cu prindere pe suprafața tavanului sau pe un cadru de suport vertical îți permite să faci o mișcare completă în jurul acestuia, astfel încât să poți reproduce o situație de luptă cu un adversar real. Astfel, reușești să-ți perfecționezi atât loviturile, cât și postura, jocul de picioare sau tehnicile defensive.

În cazul unor saci de box fixați astfel, poți citi cu atenție recomandările producătorului, privind utilizarea elementelor de prindere și fixarea echipamentelor pe o anumită suprafață de suport. De la un caz la altul, ar putea fi necesar să dai câteva găuri cu ajutorul unei bormașini, pentru a prinde șuruburile, cârligele sau alte piese de prindere.

Sacul trebuie să fie suficient de mare pentru a-ți permite să aplici atât lovituri la nivelul capului, cât și la nivelul corpului. Dacă practici kickbox, muay thai sau MMA, mai poți utiliza un sac de box vertical, prins de un cadru suspendat, pentru a exersa și lovituri de picior sau cot, în funcție de specificul sportului respectiv.

Pentru MMA, sambo sau BJJ, poți opta pentru un sac de box utilizat la nivelul solului, ce n-are nevoie de o prindere de suprafața unui tavan. Cu ajutorul acestui echipament, exersezi la sol tehnici de submission sau grappling, aruncări și ridicări, necesare pentru neutralizarea poziției adversarului în ring sau în cușcă.

Înălțimea practicantului de box

În general, se recomandă ca partea de jos a sacului să ajungă undeva între bărbie și bazin, atunci când stai cu picioarele depărtate la o distanță egală cu lățimea umerilor. Acest interval îți permite să lovești sacul cu o forță maximă, fără a te apleca excesiv, astfel încât să menții o postură corectă în timpul antrenamentului.

În cazul în care vei utiliza sacul de box alături de alte persoane din casă, calculează o medie a înălțimilor voastre și stabilește distanța optimă a echipamentului față de sol, astfel încât poziția să fie convenabilă pentru toți. În cazul în care realizezi antrenamente de kickbox sau muay thai, baza sacului ar trebui să fie undeva la nivelul genunchilor.

Lungimea sacilor poate să difere de la un echipament la altul. Dacă faci doar box, un sac mai scurt ar putea fi o alegere bună pentru tine, raportată atât la buget, cât și la spațiul disponibil acasă. În cazul altor sporturi de contact, ce includ atât tehnici din sportul cu mănuși, cât și lovituri de picior, este ideal un sac mai lung.

De ce este importantă înălțimea corectă?

Montarea sacului la o înălțime optimă îți permite să-ți folosești eficient greutatea, pentru a aplica mai multă forță în loviturile de braț sau de picior pe care le execuți. De altfel, acest tip de echipament are forma, densitatea și dimensiunile ideale pentru a reproduce o luptă cu un adversar real, garantând astfel autenticitate în timpul pregătirii.

Mai mult decât atât, o poziție corectă a corpului, determinată de montarea corespunzătoare a unui sac de box, te ajută să eviți suprasolicitarea articulațiilor și să reduci astfel  riscul de accidentare. În plus, un sac montat la înălțimea potrivită îți permite să te antrenezi confortabil și să te concentrezi pe tehnica ta.

Spațiul ideal pentru montare

Montarea unui sac de box acasă poate fi o investiție excelentă, dacă dorești să-ți îmbunătățești condiția fizică și să-ți dezvolți abilitățile de box. Înainte de a-l achiziționa, însă, asigură-te că există suficient loc pentru utilizarea sa într-o încăpere a imobilului, pentru a asigura atât siguranța ta în timpul antrenamentului, cât și durabilitatea echipamentului.

Beciul, garajul sau mansarda sunt locuri ideale pentru a monta un sac de box acasă, dacă înălțimea tavanului și perimetrul liber din jurul echipamentului, necesar pentru antrenament, permit acest lucru. La fel de important este si specificul suprafeței de care se va prinde, deoarece trebuie să susțină fără probleme greutatea sacului.

Înainte de orice antrenament, asigură-te că sacul este fixat corespunzător de suprafața de contact. De asemenea, ai putea lua în calcul izolarea fonică a spațiului din casă în care te antrenezi, mai ales dacă stai la bloc, astfel încât ceilalți să nu fie deranjați de zgomotele produse la momentul aplicării loviturilor pe materialul exterior al sacului.

Vezi oferta Knockout Store de saci de box și alege un echipament ideal pentru spațiul pentru antrenamente de acasă. Click pe produsele de care ești interesat și află mai multe informații utile despre materialele din care sunt realizate, înălțimea acestora și specificul elementelor de prindere din kitul livrat la adresa pe care o specifici în comanda online!

Read more
Noi măsuri împotriva depozitării ilegale a deșeurilor în județul Arad

Consiliul Județean ia măsuri drastice pentru protejarea mediului în ceea ce privește abandonarea sau aruncarea necontrolată a deşeurilor, implicit gestionarea neconforme cu ierarhia deşeurilor. Măsurile pe care le va lua instituția se referă la terenurile aflate în proprietatea publică și privată a Județului Arad, cea mai vulnerabilă zonă fiind aceea a terenurilor aferente drumurilor județene, inclusive parcările de pe aceste drumuri.

„Ne dorim un mediu sănătos, curat, fără deșeuri, dar stă în măsura noastră să îl avem. Consiliul Județean ia măsuri clare pentru a proteja drumurile județene și terenurile adiacente acestora, inclusive parcările, de deșeurile abandonate sau aruncate, cât și de igienizarea locurilor unde se găsesc astfel de deșeuri. Dar, de asemenea, facem apel și la spiritul civic al participanților la trafic, să respecte și să protejeze mediul, să evite să arunce oriunde deșeuri, pornind de la un muc de țigară sau o doză de suc, până la deșeuri provenite din construcții sau activități agricole. Reamintesc că sancțiunile pentru depozitarea deșeurilor în locuri neconforme sunt drastice: amenzi de la 30.000 lei la 45.000 lei pentru persoanele fizice și de la 50.000 lei la 70.000 lei pentru persoanele juridice”, a afirmat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.

Pentru prevenirea abandonării și aruncării necontrolate de deșeuri pe terenurile aflate în proprietatea Județului Arad, consilierii județeni au aprobat și votat următoarele măsuri:

– Instalarea de mijloace de supraveghere video în zona parcărilor aflate în proprietatea Județului Arad, situate în extravilanul localităților;

– Amplasarea de materiale informative în zona parcărilor aflate în proprietatea Județului Arad, situate în extravilanul localităților, în scopul informării populației cu privire la sancțiunile aplicabile în cazul nerespectării interdicției privind abandonarea și aruncarea necontrolată a deșeurilor pe terenurile aflate în proprietatea Județului Arad.

– Efectuare de controale periodice pentru verificarea stării de curățenie a terenurilor aferente drumurilor aflate în proprietatea Județului Arad, situate în extravilanul localităților. Controalele se efectuează de către personalul desemnat de Președintele Consiliului Județean Arad, lunar sau ori de câte ori este sesizată prezența de deșeuri pe terenurile aflate în proprietatea Județului Arad.

– Încheierea de contracte de prestări servicii pentru salubrizarea periodică a terenurilor aferente drumurilor aflate în proprietatea Județului Arad, situate în extravilanul localităților.

Read more
Nou Regulament de organizare și funcționare pentru Complexul Muzeal Arad

Transformările pe care le-a înregistrat Complexul Muzeal în ultimii ani, prin dezvoltarea și modernizarea spațiilor expoziționale, au efect și asupra activității personalului instituției. În ședința de Consiliu Județean de astăzi, a fost aprobat un nou Regulament de organizare și funcționare pentru Complexul Muzeal Arad. Iar schimbările constau în sporirea activităților unor compartimente, cât și ale Consiliului de Administrație.

„Investițiile consistente pe care le-am realizat în modernizarea Complexului Muzeal Arad, prin redeschiderea Secției de Arheologie și extinderea Pinacotecii aduc cu sine și noi atribuții pentru personalul instituției. Muzeul trebuie să fie «viu», cât mai atractiv și cât mai aproape de public. Calitatea serviciilor oferite este foarte importantă, fie că vorbim de ghidarea expozițiilor, întocmirea materialelor informative sau documentare sau de colaborarea cu parteneri externi privind schimbul de experiență și găzduirea de noi expoziții itinerante”, a declarat Ionel Bulbuc, vicepreședinte al Consiliului Județean Arad.

Modificările aduse Regulamentului de organizare și funcționare al Complexului Muzeal Arad sunt următoarele:

– Compartimentul Cercetarea si valorificarea patrimoniului arheologic, își completează activitatea cu următoarele atribuții: efectuează ghidaje în expoziții și elaborează materiale documentare și informative destinate publicului;

– Serviciul Cercetarea și valorificarea patrimoniului muzeal își completează activitatea cu atribuții privind controlul intern managerial și cu atribuții pentru implementarea Codului de Etică;

– Serviciul Financiar își completează activitatea cu atribuții privind protecția datelor și cu atribuții privind achizițiile publice;

– Consiliul de Administrație își completează activitatea cu următoarele atribuții: aprobă colaborarea Complexului Muzeal Arad cu alte instituții din străinătate, aprobă Regulamentul intern al Complexului Muzeal Arad, avizează taxele de vizitare, tarifele serviciilor prestate de muzeu și prețurile materialelor tipărite, mulajelor și ale altor obiecte și materiale vândute la stand.

Read more
Drumul Bârzava- Minișel, interzis vehiculelor cu tonaj de peste 7,5

Consiliul Județean Arad restricționează circulația pe tronsonul Bârzava-Minișel (limita localității), pentru vehiculele cu un tonaj mai mare de 7,5 tone. Această măsură este necesară deoarece respectivul drum este deteriorat, din cauza diferitelor intemperii – ploi torențiale, viituri, cutremure – afectat fiind în special podul de peste Valea Cigherului (km 13+450).

Variantele ocolitoare pentru traficul autovehiculelor cu greutate peste 7,5 tone sunt:

– Bârzava-Conop-Lipova-Păuliș-Șiria-Mâsca-Târnova-Tauț-Minișel;

– Minișel-Tauț-Târnova-Buteni-Gurahonț-Mădrigești-Julița-DN7-Bârzava.

„Am luat această măsură pentru siguranța traficului și pentru minimalizarea degradării drumului, până la găsirea unor soluții, tehnice și economice, de reparare și reabilitare a acestui drum. Propunem două rute de ocolire, prin care cei cu mijloace de transport cu tonaj mai mare de 7,5 să poată să-și desfășoare activitatea”, a declarat Răzvan Cadar, vicepreședinte al Consiliului Județean Arad.

Personalul din cadrul Serviciului Mentenanță, Control, Utilizare Drumuri Județene va fi împuternicit să constate și să aplice sancțiunile contravenționale, în cazul nerespectării restricțiilor instituite de către administratorul drumului.

Read more