In anul 2012 Casa Judeteana de Pensii Arad beneficiaza de un numar de 4.403 bilete de tratament ( din care 600 gratuitati), impartite in 15 serii, ultima serie avand inceperea sejurului in data de 26.11.2012. Durata unei serii este de 18 zile.
Cele mai multe bilete de tratament s-au primit in statiunile in care CNPP are baze proprii de tratament respectiv:
– Moneasa – Codru Moma – 508
– 1 Mai – 284
– Buzias – 96
– Geoagiu – 141
– Covasna – 50
Biletele de tratament balnear se vor repartiza pe baza criteriilor stabilite de CNPP Bucuresti prin Ordinul Presedintelui.
In acest sens, prin Casa Judeteana de Pensii Arad se vor repartiza bilete de tratament pensionarilor si asiguratilor sistemului public de pensii precum si beneficiarilor unor legi speciale care reglementeaza dreptul la bilet de tratament balnear gratuit care-si au domiciliul sau resedinta in judetul Arad.
In 2012, sotii sau sotiile pensionarilor sau asiguratilor care nu au calitatea de asigurati ai sistemului public de pensii ( pensionar sau salariat ) nu mai pot beneficia de bilet de tratament in calitate de insotitor al titularului.
De asemenea copiii minori ai pensionarului sau asiguratului nu mai beneficiaza de bilet de tratament in calitate de insotitor.
Cererile se completeaza numai pe formularul aprobat de CNPP si pot fi transmise prin posta , fax, e-mail sau se pot depune la sediul Casei Judetene de Pensii Arad. In vederea repartizarii la cerere se vor anexa numai copia actului de identitate.
Cererea poate fi depusa cu cel putin 30 de zile anterioare primei luni din perioada pentru care se solicita biletul, prin cerere solicitantul putand opta pentru cel mult 3 statiuni.
Pentru fiecare serie, dupa scaderea biletelor gratuite si a celor aflate la dispozitia conducerii (3%), biletele ramase vor fi repartizate pensionarilor (cel putin 80%) si pana la 20% pentru asigurati.
Biletele pe serii vor fi repartizate prin aplicatia informatica pusa la
dispozitie de CNPP Bucuresti in ordinea descrescatoare a punctajului obtinut de fiecare solicitant in baza unor criterii specifice de acordare stabilite pentru fiecare tip de asigurat, in functie de optiunea facuta de solicitant si de ordinea mentionata pe cerere.
Criteriile de repartizare vor avea in vedere:
– daca solicitantul a beneficiat de bilet de tratament balnear in ultimii 2 ani, in sezon ( perioada 15 mai- 31 august a fiecarui an) sau extrasezon ( celelalte perioade ale anului)
– categoria de pensie ( pensie invaliditate, pensie limita de varsta, pensie de urmas, etc.)
– cuantumul pensiei, nivelul castigului brut lunar al asiguratului,
– cuantumul pensiei, indemnizatiei si prestatiei pentru beneficiarii de bilete gratuite in baza unor legi speciale
– gradul de handicap
Listele cu cererile aprobate vor fi afisate la sediul Casei Judetene de Pensii Arad si pe pagina de internet a Casei Judetene de Pensii Arad cu cel putin 14 de zile anterioare primei zile de incepere a fiecarei serii.
Totodata, Casa Judeteana de Pensii Arad va comunica beneficiarilor ale caror cereri au fost aprobate, date privind biletul repartizat, data la care au fost programati pentru ridicarea biletului, precum si celelalte documente pe care mai trebuie sa le prezinte pentru ridicarea biletului ( recomandare medicala original si copie, adeverinte castig brut, adeverinte scolare, etc.)
Instintarea se va face prin posta, fax, e-mail, telefonic, in functie de optiunea trecuta pe cerere.
In situatia in care persoana careia i-a fost aprobata cererea nu s-a prezentat la Casa Judeteana de Pensii Arad pentru ridicarea biletului de tratament si nu a anuntat in prealabil despre acest fapt cel putin cu 10 zile inainte de inceperea seriei, Casa Judeteana de Pensii Arad va considera biletul disponibil, repartizandu-l altui solicitant.
Biletele de tratament se elibereaza titularului, sotului in baza actelor de identitate ale sotilor si a certificatului de casatorie, persoanelor indreptatite sa insoteasca pensionarii de invaliditate gradul I, persoanele cu handicap sau copiii minori beneficiari ai pensiei de urmas sau in cazuri exceptionale mandatarilor imputerniciti de titular pe baza unei procuri autentificate.
Biletele de tratament se elibereaza gratuit sau cu suportarea unei contributii individuale.
Biletele gratuite vor fi impartite pe serii si statiuni proportional cu numarul total de bilete repartizate pe fiecare serie si vor fi repartizate dupa aceleasi criterii enumerate mai sus, pensionarilor de invaliditate in baza programului de recuperare stabilit de medicul expert de asigurari sociale, veteranilor de razboi, salariatilor care lucreaza in zona I si II de expunere la radiatii, beneficiarilor de indemnizatii in baza D.L. nr. 118/1990, O.U.G. 214/1999, Legii 189/2000, precum si persoanelor adulte cu handicap care beneficiaza de indemnizatie conform Legii 448/2006, etc.
In situatia in care numarul de locuri repartizate gratuit este epuizat, se pot elibera bilete cu plata contributiei individuale numai cu acceptul scris al solicitantului si doar daca acesta are si calitatea de asigurat (pensionar sau salariat).
In cazul pensionarilor, contributia individuala la plata biletului de tratament este de 50% din pensia neta din luna anterioara celei in care se face repartitia biletului. In cazul in care contributia individuala depaseste pretul integral al biletului, persoana indreptatita plateste pretul integral al acestuia.
In cazul asiguratilor, contributia individuala la plata biletului este de 50% din pretul biletului de tratament daca castigul brut inregistrat in declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului si evidenta nominala a persoanelor asigurate din luna anterioara celei in care se face repartitia este mai mic sau egal cu castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului de asigurari sociale ( in 2012 – 2.117 lei). In cazul in care venitul individual este mai mare, se plateste pretul integral. Pretul integral variaza intre 1.400-1.600 lei, in functie de categoria unitatii de tratament.
In cursul unui an calendaristic se poate elibera un singur bilet de tratament aceluiasi beneficiar, indiferent daca este cu plata unei contributii sau gratuit.
Criteriile de eliberare a biletelor de tratament sunt publicate pe e-mailul Casei Judetene de Pensii Arad si pe cel al CNPP Bucuresti.
Informatii suplimentare se pot obtine la sediul Casei Judetene de Pensii Arad din str. Voluntarilor, nr. 2/A, camera 2, la telefon 0257-281345, interior 102.
Cererile se pot depune prin posta la adresa de mai sus, prin fax la nr. 0257-214061 , e-mail: [email protected].
No comments so far.
Be first to leave comment below.