Guvernul României a prezentat în mod fastuos PNRR, un plan așteptat de luni de zile, dar care până acum a fost secretizat. ALDE consideră că Guvernul a vrut să ia ochii românilor și celor de la Comisia Europeană cu un document de 1203 pagini, în care se angajează că țara noastră va realiza în 5 – 10 ani ceea ce nu s-a reușit în 30 de ani. Pe hârtie lucrurile arată destul de bine, însă, analizat mai în amănunt, se vede că proiecte importante și categorii esențiale pentru economia românească sunt excluse.
Vorbim, în primul rând, despre mediul de afaceri românesc. Guvernul ne spune că ajută firmele românești, dar vedem că măsurile de sprijin întârzie să apară, iar în PNRR prezentat de Guvern, IMM-urile sunt aproape inexistente. Dacă voiau cu adevărat să facă ceva pentru firmele românești, ar fi trebuit să inițieze un program național de tip start-up, să ofere granturi pentru redresarea economică. În schimb, în PNRR guvernanții s-au axat mai mult pe instrumente financiare, care nu sunt de ajuns pentru situația actuală în care se regăsește mediul de afaceri.
De asemenea, dacă se dorea cu adevărat susținerea mediului de afaceri din România, atunci se puteau lua exemple din alte țări. Spre exemplu, ar fi putut să includă în PNRR condiții prin care minimum 30% din contractele care sunt derulate prin PNRR să fie încheiate cu IMM-urile din ţara noastră pe fiecare domeniu, fie că vorbim de infrastructură, de achiziţii, de software sau altul etc…
„Un alt domeniu din PNRR care scapă din vederea guvernanților este cel al căilor ferate. Un sector păstorit de useristul Drulă, transporturile înseamnă pentru USR doar autostrăzi și metrou, și acela în Cluj. În vreme ce infrastructura feroviară se degradează continuu, Cătălin Drulă de la Transporturi nu a considerat că e important ca în PNRR să fie vizate și proiectele de cale ferată.
No comments so far.
Be first to leave comment below.