ITM Arad lanseaza o campanie adresata tinerilor din licee si scoli profesionale
LocalUltimele stiri 17 februarie 2015 admin 0
În perioada februarie – mai 2015 se va desfăşura, la nivel naţional, campania „Valenţele culturale ale securităţii şi sănătăţii în muncă pentru formarea unei culturi de prevenire în rândul tinerilor din licee şi şcoli profesionale”.
Obiectivele campaniei sunt: creşterea calităţii vieţii prin educarea tinerei generaţii încă de pe băncile şcolii cu privire la importanţa unui mediu de muncă sănătos şi sigur; crearea unei culturi de prevenire a riscurilor profesionale în vederea intrării pe piaţa muncii.
Datele statistice analizate periodic de Inspecţia Muncii au evidenţiat faptul că, datorită condiţiilor sociale în care trăiesc tinerii români sunt doritori să se angajeze imediat după împlinirea vârstei de 16 ani şi chiar mai devreme. Cei mai mulţi prestează munci sezoniere în timpul vacanţelor de vară. Ei sunt tentaţi să lucreze fără forme legale şi să accepte munci nepotrivite cu insuficienta lor maturitate fizică şi mentală. Astfel se expun riscului de accidentare deoarece tinereţea îi îndeamnă să practice meserii riscante şi/sau solicitante din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, împiedicându-i de cele mai multe ori să-şi recunoască limitele.
Aşadar, grupul ţintă este format din elevii de liceu şi cadrele didactice din filiera tehnologică cu profilurile tehnic, servicii, resurse naturale şi protecţia mediului, precum şi din filiera teoretică, cu profilul real.
Practic, această campanie are loc ca urmare a protocolului de colaborare încheiat între Inspecţia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă şi Ministerul Educaţiei Naţionale prin inspectoratele şcolare judeţene.
No comments so far.
Be first to leave comment below.