5 trenduri în e-commerce
Curiozitati 19 martie 2020 admin 0
În ultima perioadă, competiția pe piața magazinelor online s-a intensificat extrem de mult. De la un an la altul, sectorul e-commerce înregistrează creșteri spectaculoase în ceea ce privește interacțiunea utilizatorilor și cumpărarea de produse. Vorbim de un domeniu ce la nivel global depășește trilioane de euro, așa că orice trend care aduce beneficii, atrage rapid atenția jucătorilor din comerțul digital. Fie că vrei să îți creezi un magazin online sau ai deja unul și intenționezi să îți crești afacerile, îți prezentăm 5 tendințe generale în e-commerce pe care nu trebuie să le ignori:
1. Chatbots
Tehnologia se află în slujba localizării experienței de cumpărare. Serviciile de suport clienți au un impact major asupra afacerilor online, deoarece din momentul în care un consumator accesează site-ul web, călătoria sa trebuie să fie plăcută, sigură și complet personalizată. Iar aici intră în ecuație chatbots, respectiv programele care simulează conversația cu o persoană reală. Un chatbot poate să comunice cu clienții în locul tău, este disponibil 24/7 și poate să îndeplinească foarte multe funcții, ca de exemplu răspunde întrebărilor frecvente ale utilizatorilor, îi direcționează către produse și servicii, programează întâlniri ori generează trafic pe site.
2. Soft de gestiune
O afacere în comerțul digital crește și se dezvoltă, iar software-ul trebuie să țină pasul cu această evoluție. Concentrați pe promovare și experiența utilizatorilor, antreprenorii care administrează un magazin online trebuie să integreze și un program de gestiune magazin pentru a-și administra și monitoriza facil activitatea. Acesta este pregătit cu varianta mobile, funcționează pe Android și Windows Mobile, beneficiază de funcții fiscale și oferă rapiditatea tranzacțiilor pentru clienți, dar și pentru operator. Vânzările pot fi monitorizate, raportate și verificate în timp real, indiferent de dimensiunea magazinului virtual.
3. Conținut video
Când vorbim de comerț digital, cel mai greu lucru este să atragi atenția consumatorilor. În ultimii ani, s-a dezvoltat foarte mult ideea de inbound marketing – promovare prin conținut. Este vorba despre o abordare permisivă în marketing care presupune ca oamenii să fie atrași spre magazinul online cu ajutorul conținutului de calitate, nu prin bombardarea cu diferite reclame. Deoarece este nevoie de o interactivitate mai mare, mesaje mai clare și mai directe, conținutul video a devenit preferat în locul clasicului text.
Multimedia câștigă teren pe zi ce trece, pentru că jucătorii din online pot interacționa la un nivel mai personal cu clientul. Conținutul video face mai ușoară prezentarea produselor și a serviciilor, iar pentru următorii doi ani se estimează că peste 80% din întreg traficul online va fi în format video. Așadar, este momentul oportun să iei în considerare acest trend și să îmbunătățești conținutul magazinului online.
4. Vizualizarea interactivă a produselor
Aflată în strânsă legătură cu prezentarea video, vizualizarea interactivă se referă la imaginile de 360°, extrem de calitative. Potrivit studiilor, consumatorii sunt de părere că review-urile scrise sau opiniile influencerilor nu sunt suficiente pentru a-i determina să achiziționeze un produs. În schimb, utilizatorii sunt mai predispuși să achiziționeze de pe site-uri care folosesc tehnici digitale inovative, deoarece pot lua contact foarte ușor cu un produs, fără să renunțe la confortul oferit de utilizarea telefonului sau a laptopului.
5. Cumpărături și plăți de pe mobil
Shopping-ul prin intermediul smartphone-urilor a devenit atât de , încât a primit numele de mcommerce. Mai bine de jumătate dintre utilizatorii de pe internet folosesc telefonul mobil pentru cumpărături, așa că orice magazin online trebuie să se alinieze acestui trend dacă își dorește să rămână relevant pe piața de e-commerce. Tendința societății este de cashless, oamenii fiind atrași de plățile făcute prin intermediul telefonului mobil, de aceea e important ca totul să fie optimizat pentru aceste dispozitive. Website-ul magazinului online trebuie să fie responsive, promovarea trebuie gândită astfel încât orice utilizator să poată interacționa de pe un smartphone, iar newsletterele trebuie adaptate pentru a fi citite ușor de pe mobil.
Nu este o surpriză că întreaga industrie a comerțului digital devine tot mai sofisticată și mai competitivă. Progresele tehnologice îmbunătățesc constant experiența vânzătorilor și a cumpărătorilor, astfel că ambele categorii trebuie să se conformeze tendințelor generale pentru a avea parte de cele mai bune tranzacții în mediul online.
No comments so far.
Be first to leave comment below.