Peste 62% dintre români îşi vor petrece vacanţa de iarnă în România, iar printre cele mai populare destinaţii montane se numără Poiana Braşov, Predeal, Sinaia, Buşteni şi Vatra Dornei, potrivit unui studiu realizat de o platformă de anunţuri online, în funcţie de criterii precum calitatea şi accesul la pârtie, opţiunile de mâncare şi raportul calitate-preţ.
„În clasamentul general, care ţine cont de toate criteriile analizate în cadrul studiului, pe prima poziţie s-a situat Poiana Braşov (25%) urmată la o distanţă considerabilă de Sinaia (11%), Predeal (9%), Buşteni (6%) şi Vatra Dornei (6%). Românii şi-au manifestat o preferinţă clară pentru Poiana Braşov, fiind staţiunea care a ieşit pe primul loc în cazul tuturor criteriilor analizate. De asemenea, staţiunea a fost prima opţiune atât pentru familii şi cupluri, cât şi pentru tineri. Atunci când vine vorba despre raportul calitate-preţ, românii care au participat la realizarea studiului au poziţionat Poiana Braşov pe primul loc (14%), pe locul doi – Sinaia (9%), urmată de Predeal şi Buşteni (8% fiecare), apoi de Vatra Dornei (7%) şi Rânca (6%)”, se arată în studiul „Topul staţiunilor montane din România”, realizat de OLX Cazare şi Turism.
De asemenea, din punct d vedere al accesului la pârtie şi al calităţii pârtiei, românii au declarat că preferă Poiana Braşov (29%), staţiune urmată de Predeal (14%), Sinaia (9%) şi Buşteni (6%). Staţiunea cu cele mai apreciate peisaje este tot Poiana Braşov (20%), urmată de Sinaia şi Buşteni (9% fiecare), iar locul trei este ocupat de staţiunea Bâlea Lac (8%).
În funcţie de calitatea serviciilor, tot Poiana Braşov se află în topul preferinţelor românilor, cu un procent de 22%, considerată staţiunea cu cea mai bună mâncare, fiind urmată de Sinaia (10%), iar apoi, la egalitate, pe locul trei se află Predeal şi Vatra Dornei (8% fiecare). Românii care aleg să meargă cu maşina personală au notat următoarele staţiuni ca fiind cele mai accesibile: Poiana Braşov (22%), Sinaia (13%) şi Predeal (9%). De asemenea, respondenţii au considerat că Poiana Braşov este şi cea mai luxoasă staţiune montană din ţară (41%).
În ceea ce priveşte planurile românilor pentru concediul de anul acesta, peste 62% dintre respondenţi şi-au exprimat dorinţa de a-şi petrece concediul de iarnă în România, în timp ce 11% nu vor merge nicăieri.
„Românii care au ales România ca destinaţie vor merge în Poiana Braşov (28%), Predeal şi Sinaia (10% fiecare) şi Vatra Dornei (7%). Printre celelalte destinaţii amintite de respondenţi s-au numărat Austria şi Elveţia (4% fiecare). Întrebaţi care sunt motivele pentru care preferă să îşi petreacă vacanţa în România, respondenţii au amintit următoarele motive: preţul accesibil (33%), peisajele impresionante (19%), timpul optim de ajuns la destinaţie (11%), activităţile şi accesul la pârtie (10%). De asemenea, respondenţii au mai menţionat că preferă să îşi petreacă vacanţa de iarnă în ţară pentru că pot folosi tichetele de vacanţă (4%)”, arată studiul citat.
În planificarea vacanţei de iarnă, cei mai mulţi românii se hotărăsc cu mai puţin de o lună înainte (33%), urmaţi de cei care îşi organizează vacanţa cu trei-şase luni înainte (30%).
Studiul a fost realizat în luna noiembrie 2019, printr-un chestionar online aplicat vizitatorilor OLX.ro. Eşantionul cuprinde 2.835 de respondenţi din toate regiunile ţării.
OLX a creat un departament dedicat prevenţiei fraudei pentru a verifica anunţurile suspecte din toate categoriile de pe site, iar în perioadele cu sezonalitate crescută pe cazări se concentrează mult pe acestea.
„Ne preocupă liniştea utilizatorilor noştri şi ne aflăm într-o continuă căutare de soluţii pentru problemele cu care aceştia se confruntă, aşa că am decis înfiinţarea departamentului dedicat prevenţiei fraudei, care deja se poate lăuda cu rezultate foarte bune. De exemplu, în lunile octombrie-noiembrie am reuşit să salvăm 350.000 de euro din banii clienţilor noştri, care ar fi fost daţi pe avansuri pentru cazări inexistente. Departamentul dedicat prevenţiei fraudei îşi propune să le ofere utilizatorilor o experienţă pozitivă cu produsele OLX şi, în cazul de faţă, vacanţe fără griji”, a declarat Mihai Sava, Real Estate Business Manager OLX Group.
Subcategoria OLX Cazare-Turism pune la dispoziţia românilor peste 7.000 de oferte de cazare la nivel naţional, în apartamente, vile, cabane, hoteluri şi nu numai, la preţuri medii de 60 de lei/noapte. Secţiunea e vizitată lunar de peste 200.000 de persoane.
OLX România, parte a OLX Group, este liderul pieţei locale de anunţuri generaliste, cu peste 4 milioane de anunţuri active şi o medie lunară de peste 10 milioane de vizitatori, conform datelor SATI.
Sursa: agerpres.ro
No comments so far.
Be first to leave comment below.