Dacă observi că ceva nu e în regulă la mașina ta și nu te pricepi la reparat mașini, atunci clar este timpul să mergi la un service pentru a stabili care este problema. Cu toate acestea, mulți oameni sunt îngrijorați, și pe bună dreptate, să nu fie păcăliți de mecanici, din moment ce aceștia își dau seama destul de rapid când o persoană nu știe multe despre mașini.
Pentru a evita această situație păguboasă pentru tine, este bine să poți să aproximezi cam ce ar fi greșit la mașina ta.
Privește în jur
O simplă inspecție vizuală poate fi suficientă pentru a stabilii dacă părți importante ale mașinii funcționează corespunzător. În primul rând, verifică bordul unde se vor aprinde beculețe cu rolul de a-ți indica sursa problemei. Cu toate aceasta, eroarea Check Engine, care este și cea mai populară, poate fi destul de confuză, deoarece motorul este un element complex și părți diferite pot fi afectate. Alte erori cum sunt: temperatura motorului, presiunea în roți sau uleiul, sunt mai specifice și vei știi imediat care e problema. Indiferent ce erori se aprind pe bord, nu le ignora niciodată. Faptul de a amâna o diagnoză și repararea în prealabil, poate duce la nașterea a noi probleme mai grave.
Aruncă o privire și la cauciucuri pentru a verifica că au o formă corectă. Asigură-te că nu sunt tocite, pentru a nu te expune riscului de accidentări atunci când plouă.
Ascultă cu atenție
Fii atent la orice nu sună normal. Ascultă orice pare să puște sau să cârâie. De obicei suspensiile uzate fac un astfel de sunet. Rulmenții și bucșele au nevoie de lubrifiant pentru a se putea mișca bine. Dacă acesta se usucă, acestea pot să înceapă să cârâie la fel ca scările unei locuințe vechi.
Sunete înalte cu ar fi ticăituri sau scârțâieli pot semnala de asemenea o problemă. Dacă auzi un ticăit rapid sau un scârțâit prelungit, acesta poate indica o problema la cureaua de distribuție. O curea de distribuție lărgită poate crea un sunet ticăit deoarece alunecă de pe unele componente. În acest caz trebuie să o schimbi. Din fericire, găsești online un kit de distribuție pentru Opel Astra H sau pentru alt model de mașină pe care îl deții.
Un sunet „pop” sau ca și cum ceva ar bate, poate indica o mică explozie la motor. Acestea apar în cazul în care combustibilul se aprinde atunci când nu ar trebui, producând pocnituri. Mai multe probleme pot cauza acest defect de la bujii uzate la un amestec neechilibrat de aer și combustibil, timp de aprindere a combustibilului nesincronizat sau filtre de aer murdare. Indiferent de cauză, ar trebui să îți duci motorul la o revizie imediat. Dacă vei avea nevoie de piese de schimb, le poți găsi online la Revizieshop, la preț bun și calitate garantată.
Simte mașina
Numeroase probleme pot cauza scuturări sau vibrații, deci va trebui să le verifici pe toate înainte de a trage o concluzie. În primul rând, verifică roțile și cauciucurile. S-ar punea să nu fie echilibrate sau aliniate corespunzător. De asemenea, o bucșă ar putea fi uzată. Suporții de motor ar putea fi și ei uzați, ceea ce ar provoca vibrații. Aceiași senzație o vor da și suspensiile care cedează. Discurile de frână cu probleme vor vibra ori de câte ori vei atinge pedala, iar problemele de sincronizare ale motorului pot crea de asemenea scuturări zdravene. Dacă niciuna din acestea nu pare să fie o problemă, verifică dacă scaunul este mine montat.
Ia-te după miros
Un miros neobișnuit în mașina ta poate indica mai multe probleme, niciuna ce poate fi rezolvată cu vreun odorizant de mașină. Mirosul de mucegai poate veni de la covoare care ar putea să fie umede. Dacă acesta este cazul, însemnă că există o scurgere undeva care lasă apa în interior. Un filtru de aer vechi, poate fi o altă cauză. Altă problemă ar putea fi legată de aerul condiționat, unde e posibil să se fi adunat apă în evaporator.
Dacă simți miros de fum sau de ars în mașină este crucial să îi găsești imediat sursa. Dacă acesta apare când pui frână, poate fi pentru că frânezi prea tare pentru prea mult timp, ceea ce duce la supra-încălzirea frânelor. Ambreiajul uzat poate să producă de asemenea un miros de fum. Ar mai putea să fie lichid scurs care se arde pe motor. Verifică motorul pentru eventuale scurgeri de ulei sau apă.
Nu uita să verifici în fiecare an mașina sau chiar mai des pentru a o avea mereu pregătită pentru cele mai grele condiții de drum, astfel încât să nu te lase la greu.
No comments so far.
Be first to leave comment below.