În perioada 10.06-09.07.2010, o comisie de verificare a modului de aplicare a Legii 416/2001 privind acordarea venitului minim garantat a efectuat acţiuni de control la 48 de primării din judeţul Arad, ceea ce reprezintă 61,5% din totalul primăriilor. Comisia a avut în componenţă trei inspectori sociali şi un inspector de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad şi patru reprezentanţi ai Prefecturii Arad.
În judeţul Arad, în perioada campaniei la cele 48 de primării erau în plată 3428 dosare. Din dosarele aflate în plată la cele 48 de primării, au fost verificate un număr de 2402 dosare, ceea ce reprezintă 70% din totalul dosarelor aflate în plată.
Dim cele 2402 de dosare verificate, au fost suspendate un număr de 61 de dosare, ceea ce reprezintă 2,5% din totalul dosarelor aflate în plată (37 dosare suspendate la Primăria comunei Fântânele, 4 dosare suspendate la Primăria comunei Conop, 16 dosare suspendate la Primăria comunei Grăniceri, 2 dosare suspendate la Primăria comunei Gurahonţ, 1 dosar suspendat la Primăria comunei Almaş, 1 dosar suspendat la Primăria comunei Pilu) şi au fost încetate un număr de 8 dosare, dintre care 6 la Grăniceri şi 2 la Gurahonţ aflate în plată în perioada campaniei de control.
Au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare de 10.500 lei referenţilor sociali din primăriile Fântânele, Vladimirescu, Seleuş, Târnova, Grăniceri, Chişineu Criş, Almaş, Zărand, Ineu, Şicula, Chisindia, Păuliş, Tauţ, Livada, Vinga, Conop, Mişca, Macea, Olari. De asemenea, pentru faptul că secretarii primăriilor nu au sesizat primarul comunei/oraşului privind nerespectarea termenelor pentru efectuarea anchetei sociale la interval de 6 luni sau ori de câte ori este nevoie în cazul mai multor dosare aflate în plata ajutorului social au fost sancţionaţi 11 secretari (2 secretari cu amendă contravenţională în cuantum de 1000 lei şi 9 secretari cu avertisment).
Pentru dosarele verificate şi suspendate/încetate din plată au fost încălcate după caz următoarele prevederi legale: nu se respectă prevederile legale privind întocmirea anchetei sociale la un interval de 6 luni sau ori de câte ori este nevoie, nu au respectat prevederile conform cărora ajutorul social se acordă în bază de cerere şi declaraţie pe proprie răspundere, însoţite de acte doveditoare privind componenţa familiei şi veniturile membrilor acesteia, dosarele nu conţin toate documentele prevăzute de lege în vederea stabilirii dreptului la ajutor social, dreptul la ajutor social nu a fost corect stabilit, fişa de calcul nu conţine numărul de ore calculate pentru benficiarii ajutorului social etc. „Am realizat o analiză a controalelor efectuate din care rezultă că există mai multe deficienţe în modul de acordare a ajutorului social, răspunzători pentru acest lucru fiind referenţii sociali şi secretarii de primării. Echipele de control le-au cerut să remedieze de urgenţă deficienţele pentru a nu fi afectate persoanele aflate în plată care au dreptul la acest ajutor”, a declarat prefectul Călin Bibarţ.
Prefectul Călin Bibarţ a decis că această campanie să continue până la finalizarea verificării tuturor primăriilor din judeţ, pentru a avea o imagine de ansamblu asupra modului în care au fost respectate prevederile Legii 416/2001 privind acordarea venitului minim garantat.
No comments so far.
Be first to leave comment below.